دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1400 - 18:25

روش اصلاح موی مردانه و پسرانه در منزل

صلاح و پیرایش موها را اغلب آقایان گاهی در منزل انجام می‌دهند. اینکه آقایان به جای مراجعه به سالن‌های آرایش بخواهند موهای خود را در منزل و در خانه اصلاح کنند عجیب نیست، بسیاری از آقایان در سنین مختلف علاقه کمی به مراجعه سالن‌های آرایشگاهی دارند.
کد خبر : 631846
ماشین اصلاح موزر



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، اصلاح و پیرایش موها را اغلب آقایان گاهی در منزل انجام میدهند. اینکه آقایان به جای مراجعه به سالن های آرایش بخواهند موهای خود را در منزل و در خانه اصلاح کنند عجیب نیست، بسیاری از آقایان در سنین مختلف علاقه کمی به مراجعه ی سالن های آرایشگاهی دارند. مراجعه به آرایشگاه وقت گیر، هزینه بر و خطر انتقال انواع بیماری ها را به همراه دارد. به همین دلیل اغلب خانواده ها تمایل دارند با خرید یک ماشین اصلاح این کار را در منزل انجام دهند. و حتی با خرید و تهیه یک ماشین اصلاح سر و صورت تمام اعضای آن در منزل از آن استفاده کرده و سر و صورت خود را با آن اصلاح میکنند.


بیشترین استفاده ای که از ادوات اصلاح و پیرایش در منزل یا حتی در آرایشگاه انجام میشود مربوط به خط انداختن شقیقه ها و دور گردن و یا اصلاح ریش و سبیل در آقایان است. اصلاح و پیرایش این قسمت ها نیاز به مهارت زیادی ندارد و تقریبا همه آقایان قادر به اصلاح صورت و شقیقه های خود هستند و برای خط انداختن دور و پشت گردن نیاز به کمک یک شخص دیگر است و یا میتوان با قرار دادن دو آینه روبروی هم این کار را انجام داد.


آموزش اصلاح مو


در اینجا به برخی از موارد مربوط به آموزش اصلاح قسمت های مختلف سر و صورت را شرح میدهیم. قبل از شروع به اصلاح نیاز به یک ماشین اصلاح خوب و آینه و شانه دارید که حتما از قبل اقدام به تهیه آنها کرده اید.


مواد و ابزار مورد نیاز اصلاح در خانه:



  • ماشین اصلاح : از انواع مختلف ماشین های اصلاح مانند مارک موزر و یا براون و فیلیپس و جیمی میتوان برای اصلاح موها استفاده کرد و داشتن شانه های متعدد همراه آن میتواند به عنوان یک مزیت مهم و کمکی به شمار آید. بدون ماشین اصلاح کار دشوار خواهد بود.

  • قیچی اصلاح : قیچی آرایشگری با قیچی های خیاطی متفاوت است، اما اگر قیچی مخصوص آرایش ندارید میتوانید به طور موقت از قیچی های خیازی هم استفاده کنید. اگر میخواهید یک قیچی مخصوص برای اصلاح موها تهیه کنید، این نوع قیچی ها تیز و کوچک و به اندازه حدود ۱۵ سانتیمتر هستند.

  • شانه : در زمان اصلاح برای جداکردن تار موها از یکدیگر و همچنین جدا کردن موهای کوتاه شده باقی مانده بر روی سر داشتن یک شانه تخت مهم است.

  • آینه : حداقل یک آینه متوسط و برای اصلاح پشت گردن داشتن یک آینه بزرگ دیگر مورد نیاز است.


ماشین اصلاح و لوازم مورد نیاز اصلاح مو


دقت نمایید که ماشین های اصلاح انواع مختلفی دارند و معروفترین آن موزر ۱۴۰۰ است که به یک ماشین چندکاربره معروف است و دارا وقابلیت نصب انواع شانه ها با اندازه های مختلف برای اصلاح مو یا ریش به کوتاهی یا بلندی دلخواه می باشد. همچنین در کنار آن یک اهرم تنظیم بدون شانه وجود دارد که از نمره ۰ شروع شده و تا ۵ قابل تنظیم است. اگر میخواهید موهای اصلاح شده بلندتر از این اندازه باشید میتوانید شانه های مختلفی بر روی آن نصب کنید.


نصب شانه بر روی این نوع ماشین اصلاح ساده بوده و معمولا از شماره ۸ شروع شده و تا شماره ۳۰ می رسد. شماره و اندازه مخصوص به هرشانه معمولا در زیر آن درج شده است که میتوانید بر اساس نیاز خود یکی را انتخاب نمایید.




  • آموزش اصلاح درست و صحیح شقیقه ها : اگر یکی از ماشین های اصلاح چندکاره برند ۱۴۰۰ را انتخاب کرده اید میتوانید به راحتی با کمک دنده تعبیه شده در کنار آن بلندی مد نظر موهای خود را تنظیم نمایید. برای اصلاح شقیقه ها معمولا از نمره صفر استفاده کرده و دسته دنده کنار بدنه ماشین اصلاح را در حالت آزاد میتوان قرار داد. اصلاح و فرم دادن به شقیقه ها و کناره های گوش را میتوان راحت ترین قسمت اصلاح توسط خود شخص به شمار آورد.


برای اصلاح شقیقه ها بهتر است ابتدا انتهای آن را علامت بزنید تا در یک تراز قرار گیرد، میتوانید برای اینکه در یک خط موازی هر دو شقیقه تراز باشند قسمتی از لایه های گوش را برای هردو سمت شقیقه به عنوان علامتی در نظر گرفته و خط و انتهای شقیقه را از همانجا اصلاح نمایید. اگر بلندی موهای شقیقه ها زیاد است میتوانید درجه بلندی موزر را تنظیم کرده و بر روی شقیقه ها تا بالای گوش بکشید تا موهای آن کوتاه و اصلاح گردد. همچنین گر میخواهید عرض شقیقه ها را کم کنید به راحتی میتوان با نگه داشتن تیغه های ماشین اصلاح به صورت عمودی عرض شقیقه را کم کرده و به آن حالت دلخواه را داد.



  • آموزش اصلاح پشت گردن به کمک دیگران : اصلاح یا خط انداختن پشت گردن یکی از مهمترین کارهایی است که در زمان اصلاح موها باید انجام داد و این کار به زیبایی موها و ظاهر هر فرد کمک میکند. اگر به کمک شخص دیگری میخواهید پشت گردن خود را اصلاح کنید این کار را میتوان به راحتی انجام داد و حتی نیازی به آینه هم نخواهد بود. کافیست بسته به نوع ماشین اصلاحی که استفاده میکنید و اگر مشابه موزر است تیغه های آن را روی نمره صفر تنظیم کرده و با وارونه گرفته یا رو به پایین بودن تیغه ها و به نحوی که زیر تیغه ها رو به سمت بالا باشد به راحتی پشت گردن را خط انداخته و اصلاح کرد.

  • آموزش اصلاح پشت گردن و خط انداختن آن به تنهایی : دشوارترین قسمت اصلاح زمانی است که میخواهید موهایتان را به تنهایی اصلاح کنید و پشت گردن شما را کسی نیست که به شما کمک کند، و از طرفی هم قادر به دیدن پشت گردن خود نیستید و همچنین موقعیت قرارگیری دست ها و نگه داشتن ماشین اصلاح سر و صورت برای این قسمت دشوار است.


در نهایت اگر مجبور به اصلاح پشت گردن خود به تنهایی هستید نیاز به دو آینه تقریبا بزرگ دارید که آنها را روبروی هم قرار داده و خود شما بین آنها قرار گیرید تا بتوانید پشت گردن خود را مشاهده کنید. پس از تهیه این مقدمات ماشین موزر اصل را روشن کرده و به جای اینکه از محلی که میخواهید خط پشت گردن را تنظیم کنید از کمی پایینتر اقدام به اصلاح کنید تا در صورت خرابی و کج شدن زاویه موهای پشت گردن بتوانید آن را تنظیم کنید. اگر بعد از هر اصلاح با کمک تیغ و ژیلت به طور مرتب اقدام به اصلاح این قسمت با کمک آینه کنید راحتتر از زمانی است که موها با حجم زیادی بلند شده و بخواهید با ماشین اصلاح موزر اقدام به اصلاح و آرایشگری آن نمایید. حتی اگر بهترین ماشین اصلاح سر و صورت موزر مخصوص آقایان را هم داشته باشید به تنهایی اصلاح کردن پشت گردن کاری دشوار است و ممکن است به طور کامل نتوانید زیبایی که در سالن های آرایشگاهی برای انواع مدل موی مردانه آقایان ایجاد میکنند را برای موهای خود دربیاورید.


انواع مدل موی پسرانه و مردانه


آموزش اصلاح کامل موی مردانه و پسرانه :


قبل از اینکه شروع به اصلاح قسمت بالای موهای پسرانه و مردانه کنید باید یک ناحیه و مرز باریکی بین قسمت پایین و بالای موها در دورتا دور کناره سر و پشت گردن ایجاد نمایید. از کوتاه کردن و موهای قسمت بالای سر با ماشین اصلاح آقایان باید اجتناب ورزید و آن قسمت را باید با قیچی و شانه اصلاح کرد.


گام اول: یک شانه اصلاح را رو به بالا در کناره های سر و بخش پایینی گرفته و با جدا کرده لایه لایه موها حدود ۵ الی ۱۱ میلی متر از آن را با قیچی اصلاح کنید. حرکت دست و شانه باید از سمت پایین به به طرف ناحیه گذار باشد و اگر میخواهید موها را بیشتر کوتاه کنید نباید به یکباره انجام دهید. میتوانید این حرکت را از چپ و راست صورت انجام دهید و مجدد تکرار نمایید.


گام دوم : در مرحله دوم از سمت جلوی سر شروع کرده و به پشت آن میرسید. این کار را مانند مرحله قبل در دو مرحله انجام دهید تا به طور کامل موهای سر را به اندازه دلخواه کوتاه و اصلاح نمایید.


در پایان میتوان موهای خود را شسته و با سشوار خشک کنید. چنانچه بار اول است اقدام به اصلاح موها میکنید ممکند است بعد از پایان کار نیاز باشد مجدد قسمت های مختلف را کمی اصلاح و مرتب نمایید.


منبع :


https://tehrantakhfif.ir/لوازم-شخصی-برقی/۹۴-ماشین-اصلاح-موز-اصل-با-مارک-ساخت-آلمان-اشانتیون


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته