دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1400 - 17:48
زاکانی در آیین جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام:

جامعه امروز بیش از هر زمانی به مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگ‌مردی نیاز دارد+ عکس

شهردار تهران گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگ‌مردی را روزبه‌روز زنده نگه‌داریم، آن‌هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است. باید خودمان دست‌به‌دست هم دهیم با کمک و دستگیری که انجام می‌دهیم زمینه را برای دستگیری خودمان از سوی حضرات ائمه و اهل‌بیت فراهم کنیم.
کد خبر : 631841
آئین جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران با برشمردن سجایای اخلاقی شهید سلیمانی و جهان‌پهلوان تختی گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگ‌مردی را روزبه‌روز زنده نگه‌داریم، آن‌هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است.


زاکانی در آیین جوانمردی و پهلوانی، پویش مردمی حمایت از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی - جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰- گفت: زورخانه نماد پهلوانی و ورزش پهلوانان است‌ و گلریزان، آیین جوانمردی و گذشت در جهت دستگیری است.



شهردار تهران با بیان اینکه این ایام مصادف با شهادت حضرت زهرا (س)، سالگرد شهادت شهید سلیمانی و سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختی است. افزود: این ایام پیام‌های متعددی برای ما دارد و این مکان و مراسم برای ما یادآور مسئولیت‌های بزرگی است. یادم می‌آید که پدرم می‌گفت مرحوم تختی ماهانه یک دریافتی از کارخانه سیمان ری داشت و در بعضی‌اوقات کل آن دریافتی را همان‌جا توزیع می‌کرد.


زاکانی ادامه داد: اگر امروز نام تختی بزرگ است به این‌ دلیل است که تختی چیزی را برای خودش نخواست. وقتی حادثه بوئین‌زهرا اتفاق افتاد همه را به یاری طلبید و دستگیری کرد.


وی افزود: اگر می‌بینیم که همه عالم در داغ شهید سلیمانی می‌سوزند به این دلیل است که او نیز همه وجودش را وقف امنیت، اعتلای دین و ارزش‌ها کرد.



شهردار پایتخت اضافه کرد: امروز پیشکسوتانی گرد هم آمدند تا دستگیری و کمک کنند، افرادی که دارای خیر و کمالات، هنر و حرفه هستند و میدان‌دارند آمده‌اند تا دست‌به‌دست هم دهند و گره‌ای از زندگی ایتام باز کنند. این مراسم، مراسم گلریزان است اما با یاد و نام شهید سلیمانی و برای ایتام.


شهردار تهران بیان کرد: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگ‌مردی را روزبه‌روز زنده نگه‌داریم، آن‌هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است. باید خودمان دست‌به‌دست هم دهیم با کمک و دستگیری که انجام می‌دهیم زمینه را برای دستگیری خودمان از سوی حضرات ائمه و اهل‌بیت فراهم کنیم.



زاکانی در پایان گفت: امیدواریم بزرگی و آوازه ری مانند گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ بدرخشد و قبله بودن ری روزبه‌روز تشدید شود.


در پایان این مراسم آیین گلریزان برای کمک و دستگیری از ایتام به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد. پس از مراسم گلریزان نیز با حضور شهردار پایتخت از خانواده‌های معظم شهیدان محمد وحید زمانی نیا و سعید انصاری، تقدیر و تکریم شد.



گفتنی است، در این مراسم از سوی قهرمانان و پهلوانان شال پهلوانی به علیرضا زاکانی اهدا شد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته