دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس: صدرا برای ساخت ١٠ سکوی پارس جنوبی عجله کند

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس خواستار حل مشکل صدرا برای ساخت سکوهای پارس جنوبی شد و گفت: از قرارگاه خاتم و صدرا خواسته‌ایم تا هرچه سریع‌تر مشکل خود را حل کنند.
کد خبر : 63182

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی‌اکبر شعبانپور درباره بسته شدن پرونده توسعه پارس جنوبی تا سال ٩٦، اظهار کرد: پرونده پارس جنوبی به شرط تامین منابع مالی و حل مشکل صدرا در سال ٩٦ بسته خواهد شد.


وی با بیان اینکه اکنون ساخت ١٠ سکوی فازهای ١٣، ٢٢-٢٤ و یک فاز ١٧ و ١٨ معادل پنج فاز پارس جنوبی بر عهده شرکت صدرا است، ادامه داد: در حالی که بخش پالایشگاه‌های خشکی فازهای ١٣ و ٢٢-٢٤ از پیشرفت بالای ٨٠ درصدی و فاز ١٧ و ١٨ از ٩٢ درصدی برخوردارند اما بخش فراساحل بنا به گفته و ادعای صدرا حدود ٦٠ درصد است که باید این اختلاف بیش از ٢٠ درصدی هرچه سریع‌تر جبران شود.


مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس تصریح کرد: از قرارگاه خاتم و شرکت صدرا خواسته‌ایم تا هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند که پروژه‌های پارس جنوبی طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش بروند.


به گفته وی اکنون ١٦ دکل در پارس جنوبی مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اینکه بیشتر پروژه‌ها از پیشرفت قابل قبولی برخوردارند به نظر نمی‌رسد در آینده نیازی به اضافه شدن دکل در پارس جنوبی باشد.


وی درباره توسعه چهار میدان پارس شمالی، گلشن، فردوسی و لایه نفتی پارس جنوبی براساس مدل جدید قراردادهای نفتی که در کنفرانس تهران معرفی شد، تصریح کرد: هدف از معرفی این میدان‌ها در کنفرانس تهران، آوردن سرمایه از سوی شرکت‌های خارجی و مشارکت آنها با شرکت‌های ایرانی ضمن استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه و ایجاد شرکت‌های E&P (شرکت‌های اکتشاف و تولید) است.


به گفته شعبانپور شرکت‌های E&P شرکت‌های تخصصی در زمینه اکتشاف و مهندسی مخزن و دارای توان سرمایه‌گذاری هستند و در صورتی که شرکت‌های داخلی بتوانند با شرکت‌های خارجی در این بخش مشارکت داشته باشند، علاوه بر اینکه از سرمایه این شرکت‌ها برای توسعه میدان‌های عرضه‌شده بهره می‌بریم، شرکت‌های داخلی نیز از روش‌های جدید مدیریتی و تکنولوژی‌های روز برای توسعه بهره‌مند خواهند شد و با این روش امکان ایجاد شرکت‌های E& P فراهم می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پارس جنوبی صدرا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته