دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1400 - 14:28

سفر رئیس جمهور به قم/ رئیسی: مشکل فرودگاه قم در کوتاه‌مدت به نتیجه خواهد رسید

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: برنامه‌ای در نظر گرفتیم تا در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه و سایر پروژه‌های نیمه‌تمام قم به نتیجه برسد.
کد خبر : 631690
2020

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیئت همراه در سیزدهمین سفر استانی امروز پنجشنبه نهم دی ماه وارد شهر مقدس قم شد و مورد استقبال سید محمدتقی شاهچراغی، استاندار و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.


رئیس جمهور طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام استان قم گفت: برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره در مقابل چشم مردم است، فرودگاه و سایر پروژه‌های نیمه‌تمام باید به سامان برسد.


او گفت: حضور در حرم مطهر برای بنده توفیقی است.


رئیس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش ظرفیت مسکن در استان قم، گفت: در این رابطه نیز برنامه‌ای جهت حل مشکل مسکن در نظر داریم.


او موقعیت مواصلاتی قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و از این نظر دارای جایگاه ویژه‌ای است. ظرفیت بالای صنایع، معادن در کنار نیروی انسانی کارآمد و جوانان آماده کار از بسترهای دیگر این استان است.


رئیس جمهور گفت: باید توجه خاصی توسط دولت درباره قم انجام بگیرد، مسائل قم به صورت خاص با همراهی مدیران و علمای حوزه علمیه قم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.


او گفت: قم شهر جهاد و اجتهاد، بصیرت و بصیرت‌آفرینی است، امروز (۹ دی ماه) روز بصیرت و میثاق با ولایت است و قم حقیقتا نماد بصیرت است و حوزه علمیه قم، طلاب و جوانان قم نشان دادند که در طول تاریخ انقلاب و قبل از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی پیشتاز بودند.


سفر رئیس جمهور به قم / رئیسی: مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت به نتیجه خواهد رسید


رئیسی گفت: امیدواریم در این سفر به برکت حضرت معصومه (س) و اخلاص مردم قم، مشکلات و مباحث شهر مقدس قم که به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و نشر معارف دینی مورد توجه همگان است برطرف شود.


وی گفت: در قم مشکلاتی وجود دارد که مردم را رنج می‌دهد و باید این مشکلات را برطرف کرد، قبل از سفر امروز تیمی از طرف ریاست جمهوری به همراه مسئولان استانی مشکلات و معضلات استان را احصا کرده‌اند.


رئیس جمهور با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به مزار شهدا ادای احترام کرد.


فعالان فرهنگی و اجتماعی قم در دیدار با رئیس جمهور موضوعات مختلفی هم چون وضعیت حجاب، کتاب و کتابخوانی، شایسته سالاری و رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی را مطرح کردند.


دیدار رئیس جمهور با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی در قم


رئیس جمهور در دیدار با با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی که در سالن همایش‌های دارالولایه نزدیک مسجد جمکران برگزار شد با تاکید بر اهمیت ارتباط حوزه با دولت گفت: ارتباط حوزه با دولت می تواند در بسیاری از موارد راهگشا باشد و به حل مسائل مهم کمک کند.


او افزود: در مسائل مختلف مخصوصا در بحث حل آسیب های اجتماعی حوزه می‌تواند کمک کار دولت باشد و از نظرها و پیشنهادات فرهیختگان حوزوی استفاده می کنیم


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نوشتن سند چشم انداز توسعه هفتم توسط دولت از فرهیختگان حوزوی درخواست نمود در این زمینه نقطه نظرات خود را به دولت ارائه دهند.


رئیس جمهور در پایان سخنان خود گفت: بنده بارها اعلام کردم و در اینجا هم در محضر شما اساتید حوزه اعلام می کنم که هرچه می گذرد آینده را روشن می‌بینم و ان‌شاءالله می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و به سمت عدالت پیش برویم.


سفر رئیس جمهور به قم


سفر هیئت دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع‌هایی، چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند و قرار است در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور یابند.


شرکت در شورای اداری استان و مصاحبه با نمایندگان رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در سفر رئیس جمهور به قم است


در سفر هیئت دولت به قم، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و اقتصاد به نمایندگی از رئیس جمهوری به شهرستان‌ها و بخش‌های استان سفر می‌کند.


در این سفر وزرای کشور، صنعت و معدن تجارت، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.



در جریان سفر رئیس جمهور ستاد پاسخگویی برخط، ثبت و پردازش نامه‌های مردمی به رئیس جمهور از امروز صبح در قم فعالیت خود را آغاز کرده است.


شهروندان قم می‌توانند از طریق تماس با شماره سه رقمی ۱۱۱ خواسته‌ها و مطالبات خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت نامه‌هایشان پیگیری و پاسخ داده شود.



انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته