دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 17:47

قیمت قالب وکیوم فرمینگ و موارد استفاده

بسته‌بندی به روش وکیوم فرمینگ، کاربرد، مزیت و دلایل استفاده از آن:وکیوم فرمینگ روشی رایج جهت بسته‌بندی و پکیجینگ انواع محصولات است. فرآیند تولید این نوع بسته‌بندی شامل چند مرحله است که با استفاده از انواه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی انجام می‌گیرد.
کد خبر : 631492
وکیوم فرمینگ



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا وکیوم فرمینگ روشی رایج جهت بسته‌بندی و پکیجینگ انواع محصولات است. فرآیند تولید این نوع بسته‌بندی شامل چند مرحله است که با استفاده از انواه ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی انجام می‌گیرد.


این مراحل به شرح زیر می‌باشد:



  • حرارت دادن لایه پلاستیکی تا سرحد نرم و منعطف شدن آن: در این مرحله حرارت یا گرما به‌طور یکنواخت به کل سطح پلاستیک اعمال می‌شود. بدیهی است صفحات ضخیم‌تر پلاستیکی، به گرمایش بیشتری برای نرم شدن نیاز دارند.

  • قرار دادن لایه پلاستیکی نرم‌شده روی قالب سرد برای فرم‌دهی به آن: برای انجام این مرحله باید از قالب سرد استفاده شود. در واقع پلاستیک حرارت‌دیده با قالب سرد در تماس قرار می‌گیرند.

  • خارج کردن هوای بین لایه پلاستیکی و قالب با ایجاد مکش از طریق پمپ خلاء: سپس تخلیه هوای بین پلاستیک و قالب، امکان فرم‌گیری پلاستیک و نشستن کامل روی سطح قالب را فراهم می‎‌کند.

  • خنک‌سازی: پس از فرم دادن به صفحه پلاستیکی، نوبت به جداسازی ان از قالب می‌رسد. برای اینکار ابتدا باید با استفاده از دستگاه‌های خنک کننده حرارت آن را کاهش داد. پس از خنک شدن کامل، بسته‌بندی به راحتی از قالب جدا خواهد شد.

  • برش دادن اضافات بسته‌بندی: بعد از جداسازی پلاستیک از قالب موردنظر، گوشه‌ها و زوائد اضافی برش‌داده می‌شود و بسته به طرح موردنظر، درصورتی‌که نیاز به سوراخ کردن، چاپ و مونتاژ باشد، این موارد انجام شده و محصول کامل می‌شود.


قیمت قالب وکیوم فرمینگ


مهمتری بخش یک صنعت بسته بندی آن است. برای مشتری مداری و از طرفی زیبایی ظاهری بیشتر می بایست طرح های مناسبی ایجاد نمود . با یک قالب وکیوم فرمینگ خوب و با کیفیت و از طرفی ساخت با برنامه، بخش مهمی از بیزینس را به بهترین شکل مدریت نمود. قیمت وکیوم فرمینگ بر اساس ضرب محاسبه می شود و قیمت قالب آن با توجه به ابعاد و جنس آن می تواند متفاوت باشد.


همانطور که می‌دانیم، بسته‌بندی محصولات به‌ویژه محصولات غذایی و ارایشی- بهداشتی، یکی از مهم‌ترین مراحل تولید محصول است. اگر تولیدکنندگان صنایع مختلف از بسته‌بندی مرغوبی برای محصولاتشون استفاده نکنند، ممکن است کیفیت محصولشان تحت تاثیر بسته‌بندی نامطلوب قرار بگیرد. ازطرفی‌دیگر، بسته‌بندی محصول تاثیر زیادی در جذب مشتری و مصرف‌کننده دارد. برای بسیاری از افراد، زیبایی و حتی کیفیت ساخت بسته‌بندی محصول حتی یشتر از کیفیت خود مسئول حائز اهمیت است و صرفاً زیبایی پکیجینگ کالا می‌تواند آنها را برای خرید متقاعد نماید. بنابراین وکیوم فرمینگ با ارائه انواع روش‌های خلاق و نوین در بسته‌بندی، می‌تواند برای بسیاری از صنایع امکان ایجاد تمایز با سایر رقبا را ایجاد کند


قیمت قالب وکیوم فرمینگ


کاربردهای متنوع وکیوم فرمینگ:


تکنولوژی وکیوم فرمینگ در صنایع مختلفی نظیر صنعت بسته‌بندی انواع محصولات، صنعت پزشکی، کشاورزی، لوازم خانه و آشپزخانه مانند ظروف یک‌بار مصرف و انواع محفظه‌های نگهدارنده و حتی صنایع مرتبط با حوزه الکترونیک و تابلوسازی به‌کار می‌رود.


استفاده از وکیوم فرمینگ تنها به بسته‌بندی محصولات غذایی محدود نمی‌شود؛ بلکه جهت بسته‌بندی سایر اقلام مانند لوازم اداری، اسباب‌بازی، لوازم تحریر، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به‌کار برده می‌شود. در صنعت پزشکی، از وکیوم فرمینگ در تولید سینی، ویال و بلیستر داروها استفاده می‌شود.


چرا باید از بسته‌بندی وکیوم فرمینگ استفاده کنیم؟


در ادامه چند مزیت یا دلیل برای استفاده از وکیوم فرمینگ جهت بسته‌بندی در صنایع مختلف آورده شده است.



  • ازآنجایی‌که این نوع بسته‌بندی بااستفاده از پلاستیک شفاف انجام می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد که در حین خرید کالای مورد نظرتان، آن را به‌دقت مشاهده و بررسی کنید و در صورت پسندیدن، سپس اقدام به خرید نمائید.

  • در بسته‌بندی وکیوم فرمینگ از پلاستیک‌های بازیافتی و دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه استفاده می‌شود، ازطرفی‌‍دیگر یک ورق پلاستیکی می‌تواند برای تولید تعداد زیادی بسته‌بندی به‌کارگرفته شود. بنابراین این روش بسته‌بندی منجر به صرف هزینه کمتر می‌شود.

  • پروسه تولید قطعات بسته‌بندی با روش وکیوم فرمینگ بسیار سریع می‌باشد؛لذا این روش منجر به صرفه‌جویی در زمان درحین فرآیند تولید محصول می‌شود.

  • فرآیند، تجهیزات و دستگاه‌های بکار گرفته شده در این روش بسته‌بندی از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. بنابراین طراحی بسته‌بندی در این روش بسیار دقیق و باظرافت صورت می‌گیرد.

  • انعطاف در طراحی و تغییر طرح اولیه قالب و ایجاد اشکال گوناگون در سایزهای مختلف امکان انطباق بسته‌بندی با انواع محصول را ایجاد می‌کند.

  • ازآنجایی‌که در وکیوم فرمینگ از لایه و ورق پلاستیکی وسیع و یکپارچه استفاده می‌شود، توان و سرعت تولید محصول را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

  • وکیوم فرمینگ از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و به تولیدکنندگان به‌خصوص تولیدکنندگان صنایع غذایی این امکان را می‌دهد که محصولاتشان را در اشکال مختلف و متنوع بسته‌بندی کنند. به‌عبارت‌دیگر بسته بندی با استفاده از وکیوم فرمینگ هیچ نوع محدودیتی در بسته‌بندی محصولات خود نخواهید داشت.

  • وکیوم فرمینگ با مهندسی بهتر، کارایی و سهولت بیشتر، امکان نگهداری طولانی‌مدت محصول و محافظت از آن در برابر آسیب‌های شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی را فراهم می‌کند.


دستگاه ساخت قالب وکیوم فرمینگ


مواد اولیه استفاده شده در بسته‌بندی وکیوم فرمینگ:



  • پی وی سی (PVC)


PVC یا پلی وینیل کلراید نوعی پلاستیک شفاف است که در رنگ، اندازه و قطرهای متنوعی وجود دارد. این نوع پلاستیک کشسانی کمتری دارد و در برابر ضربه مقاوم است.



  • پت (PET) یکی از موارد پرکاربرد


پت یا پلی اتیلن ترفتالات در مقایسه با PVC کشسانی بیشتری دارد و به‌دلیل مقاومت بالای این پلیمر در برابر ضربه، دما و همچنین نفوذپذیری کم در برابر گازها، وزن کم و قیمت مناسب در صنعت بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



  • اچ پی یا های ایمپکت (HP)


پلاستیک های ایمپکت به‌دلیل شکل‌پذیری بالا و تبدیل از حالت مات به براق، در تولید ظروف یکبار مصرف و استندهای لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. همچنین در امور تشریفات و تالارهای عروسی جهت بسته بندی ظروف کاربرد دارد.


انوع بسته بندی وکیوم فرمینگ:



  • بسته بندی وکیوم کارتی:


از این نوع بسته‌بندی در صنایعی نظیر صنایع تولید اسباب‌بازی، کالای کودک و ابزارآلات الکتریکی استفاده می‌شود و می‌توان گفت در بین بسته‌های وکیوم فرمینگ، بالاترین کاربرد را دارد. در این نوع بسته بندی یک کاغذ مقوایی مابین لایه پی وی سی قرار داده می‌شود.


این روش بسته‌بندی به‌دلیل به بهترین شکل از محصول محافظت می‌کند و احتمال به سرقت رفتن آن را کاهش می‌دهد. جو در حالی که بلیستر یک جلوه عالی برای به نمایش گذاشتن محصول شما می باشد، طول عمر مفید طولانی و عملکرد بسته توسعه یافته را نیز، فراهم می‌کند. بسته بندی بلیستر یک روش مقرون به صرفه برای بازاریابی حرفه ای محصول شما با هزینه کم، است.



  • بسته بندی وکیوم صدفی یا تاشو:


این نوع بسته‌بندی در تولید ظروف یکبار مصرف درب‌دار که درب ظرف به بدنه آن متصل است، استفاده می‌شود. انواع مواد غذایی مانند شکلات، خشکبار، نان و ... در این نوع بسته‌بندی عرضه می‌شوند. مزیت این بسته‌بندی امکان مشاهده جزئیات محتوای بسته شامل مقدار، رنگ و کیفیت محصول و قابلیت مهر و موم شدن آن است. به‌این‌ترتیب از دستکاری محتوای داخل بسته‌بندی و یا آسیب دیدن آن پیشگیری می‌شود.


ظروف تاو را می‌توان با استفاده از روش‌هایی مانند جوش اصطکاکی، التراسونیک و نقطه‌ای، مهر و موم حرارتی، منگنه، پرس کردن و برچسب زدن مهر و موم کرد.



  • بسته بندی وکیوم استند:


از این نوع بسته‌بندی برای محصولاتی مانند شیرینی و شکلات‌های قالبی استفاده می‌شود.



  • بسته بندی وکیوم اسکین:


این نوع بسته‌بندی هم برای محصولات غذایی و هم برای ابزارآلات گوناگون به‌کار می‌رود. به این شکل که ابتدا محصول یا کالا روی یک مقوا قرار گرفته و سپس پوشش پلاستیکی روی مقوا و محصول پرس می‌شود.


سفارش وکیوم از شرکت پوشش نوین : ۰۹۱۲۵۵۷۵۵۴۲


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته