دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا چه کسی باور می کرد روزی بتوانیم هر چیزی که در خانه لازم داریم را روی تلفن هوشمندمان سفارش بدهیم و درب منزل تحویل بگیریم. با همان گوشی فیلم و تلویزیون ببینیم، در کلاس آنلاین مدرسه و دانشگاه شرکت کنیم، امتحان بدهیم، تاکسی درخواست کنیم، کارهای بانکیمان را انجام بدهیم و حتی تجارت کنیم و پول دربیاوریم؟ اگر شما هم در دهه شصت یا پنجاه متولد شده اید حتما به خاطر دارید که تا 15 سال پیش، تصور اینکه همه چیز را به راحتی در گوشی موبایلمان در دسترس داشته باشیم دور از ذهن به نظر می رسید. گوشی های هوشمند هنوز وارد زندگی همه مردم نشده بود و کسی نمی دانست چه اتفاقی قرار است در آینده بیافتد. چیزی که دیروز حتی برای بسیاری از مردم در حد آرزو هم نبود، امروز بخش جدایی ناپذیر زندگی همه ما شده است؛ بلکه یکی از بدیهیات زندگی مان شده. وقتی می گوییم بدیهی یعنی نه تنها درباره آن سوالی نمی پرسیم؛ بلکه اگر چیزی خلاف این قاعده باشد تعجب خواهیم کرد. با این حال بگذارید یکبار به این موضوع به ظاهر بدیهی با دید پرسشگرانه نگاه کنیم. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید در پایان این مقاله به خوبی درک خواهید کرد که در سبک زندگی دیجیتال چه فرصت بزرگی پیش روی شما قرار گرفته که اگر از آن استفاده نکنید، بخش زیادی از افرادی را که هم اکنون به دنبال خدمات شما هستند از دست خواهید داد.
سبک زندگی دیجیتال و تولد دیجیتال مارکتینگ
در سبک زندگی دیجیتال مارکتینگ مرزهای زمان و مکان برای همه ما بی معنا شده است. ما هر زمان از شبانه روز که بخواهیم، تلفن همراه خود را بر می داریم و کالا، خدمات یا اطلاعات مورد نظر خودمان را به سرعت جستجو و پیدا می کنیم. در سبک زندگی دیجیتال مارکتینگ همه چیز در لحظه در دسترس است. ما عادت کرده ایم هرچه را می خواهیم همان لحظه پیدا کنیم. شرکت دیجی کالا دارنده بزرگترین فروشگاه اینترنتی غرب آسیا، براساس گزارشی اعلام کرده بود بیشترین حجم فروش را در ساعات پایانی روز تجربه می کند. درست زمانی که همه مغازه ها و فروشگاه بسته اند، عده دیگری که تازه از کار یا میهمانی به خانه برگشته اند در حال خرید کردن هستند. اگر زندگی دیجیتال نبود، چگونه می توانستیم هر زمان از شبانه روز که می خواهیم از دورترین تامین کنندگان و فروشندگان در هر کجای کشور خرید کنیم و سفارش خود را درب منزل تحویل بگیریم؟
نمونه هایی از خدمات دیجیتال مارکتینگ که همین الآن از آن ها استفاده می کنیم
اکنون با سرویس هایی مانند ترب می توانیم قیمت کالاها را پیش از خرید در صدها فروشگاه بررسی کنیم یا با سرویسی مانند اسنپ می توانیم هر ساعت از شبانه روز، تقریبا هرکجا که باشیم خودرو درخواست کنیم. سرویس هایی مانند نقشه گوگل یا بلد به ما کمک می کنند به سادگی هر راه ناشناخته ای را برویم. از میزان ترافیک مسیر با خبر شویم یا بفهمیم حدودا چند دقیقه تا مقصد راه داریم. سرویس هایی مانند فیدیبو به ما کمک می کنند به سادگی کتاب بخریم و روی گوشی خودمان مطالعه کنیم و همیشه همه ی کتابهایمان را در گوشی همراه خودمان داشته باشیم. سرویس های پرداخت زیادی هم در این بستر هستند که به ما کمک می کنند، هر کجا هستیم، کارت به کارت کنیم یا قبوض خدماتی خودمان را پرداخت کنیم.
بازارهای دیجیتال مارکتینگ چگونه ایجاد شده اند؟
مواردی که گفتیم همه نمونه هایی از سبک زندگی دیجیتال مارکتینگ هستند. در این نمونه ها دو طرف بازار، یعنی عرضه کنندگان و متقاضیان یکدیگر را پیدا کرده اند. کاربران با در اختیار داشتن گوشی های هوشمند و دسترسی گسترده به اینترنت همراه، از این فرصت برای سرعت و سهولت دسترسی به خدمات و محصولات مورد نیازشان استفاده می کنند و متقابلا مالکان کسب و کارها با هوشمندی، خدمات خود را در این بستر در اختیار کاربران قرار می دهند. اما چگونه مالکان کسب و کارها و مردم در بستر دیجیتال یکدیگر را پیدا می کنند؟ آیا هر کسی که یک وب سایت راه اندازی کرده باشد یا یک اپلیکیشن داشته باشد باید منتظر حجوم کاربران به سمت خود بنشیند؟ پاسخ این سوال با قاطعیت “خیر” است. در دسترس بودن و سهولت بررسی، مقایسه و گستردگی انتخاب های پیش روی کاربران، این فضا را به شدت رقابتی کرده است. این یک واقعیت است که با گسترش زندگی دیجیتال، کسب و کارهایی که در این فضا حضور نداشته باشند، بخشی از مشتریان خود را از دست خواهند داد. در مقابل اما به همان اندازه هم کسب و کارهایی که قواعد تجارت دیجیتال را نمی دانند، محکوم به شکست هستند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ دانشی است که اصول و روش های رسیدن یک وب سایت به درآمد و رشد و توسعه آن را آموزش می دهد. به کسی که این دانش را در اختیار دارد و عملیات دیجیتال مارکتینگ را به منظور تولید ثروت با محوریت یک وب سایت انجام می دهد، دیجیتال مارکتر گفته می شود. دیجیتال مارکتینگ دارای 4 بخش مهم است. 1- جذب کاربران 2- فعالسازی 3- ترغیب به خرید 4- تبدیل به مشتری.
چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟
دنیای دیجیتال اگرچه فرصت های بزرگی را پیش روی کسب و کارها قرار می دهد ولی رقابت زیادی را هم ایجاد می کند. پیروز شدن در بازار دیجیتال نیازمند بکارگیری روش های ارائه شده توسط دانش دیجیتال مارکتینگ، تحلیل صحیح، استراتژی و مهارت و خلاقیت است. یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای با بکارگیری تخصص های مختلف که زیرشاخه دانش دیجیتال مارکتینگ ایجاد شده اند به شما کمک می کند در این رقابت پیروز میدان باشید.
چرا همین امروز باید دیجیتال مارکتینگ را شروع کنیم؟
امروز دیگر بازار دیجیتال برای کسی ناشناخته نیست. همه ما از موفقیت های اطرافیانمان در این بازار بزرگ شنیده ایم. به همین خاطر رقبای شما در سراسر کشور در تلاش هستند که با استفاده از تخصص دیجیتال مارکترهای حرفه ای سهمی قابل قبول از این بازار را ازآن خود کنند. در این رقابت بزرگ از دست دادن هر روز از دست دادن بخشی از سودی است که می توانست ازآن شما باشد.
دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟
اگر صاحب یک کسب و کار هستید باید بدانید فراگیری دیجیتال مارکتینگ با گستردی امروزش کار زمان بری است. از آن گذشته تجربه، مهارت و خلاقیت یک دیجیتال مارکتر است که او را از دیگران متمایز می کند. پس بهترین کار این است که از یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه ای دعوت به همکاری کنید.
چگونه یک دیجیتال مارکتر خوب پیدا کنیم؟
رزومه و نتایج پروژه های یک دیجیتال مارکتر میزان اعتماد به او را نشان می دهد؛ ولی از آن جا که هدف دیجیتال مارکتینگ ایجاد و رشد فروش است پس می توان بررسی کرد که در مدت زمانی که یک دیجیتال مارکتر روی یک پروژه کار کرده چه میزان فروش ایجاد شده است. آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا یکی از برترین ارائه دهنده های خدمات دیجیتال مارکتینگ در ایران است. خدماتی از جمله طراحی سایت در اصفهان (https://rozesadm.com/webdesign-esfahan/)، سئو سایت، طراحی گرافیک و تولید محتوا از برترین و پرطرفدارترین خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ می باشند. شما می توانید برای استفاده از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا به وب سایت آنها مراجعه کنید و با کارشناسان آنها در ساعات کاری تماس حال نمایید.
انتهای پیام/4127
انتهای پیام/