دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 15:17
زاکانی در همایش علمی - پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه:

سردار سلیمانی راهی جز خروج از منطقه برای آمریکا باقی نگذاشت/ واقع‌بینی، اولین مشخصه مدیریتی حاج قاسم

شهردار تهران گفت: حاصل کاری را که توسط کشورهای دیگر از جمله آمریکا از سال ۸۹ در منطقه رخ داد، سردار سلیمانی بر هم زد و ماحصل آن این شد که راهی برای آمریکا، جز خروج از منطقه نیست.
کد خبر : 631480
زاکانی

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی ظهر امروز ۸ دی‌ماه در «همایش علمی-پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه» که با حضور برخی مسئولان لشکری و کشور برگزار شد اظهار کرد: یکی از سخنرانی‌های ویژه رهبر انقلاب که بسیار جدی مطرح شد، پیرامون خواص و عوام بود. در هر جامعه گروهی خواص هستند و گروهی دیگر باطل؛ آن دسته خواص جامعه سه ویژگی داشتند و فاصله بین شهدای کربلا با توّابین بی‌نهایت است.


وی با بیان اینکه حاج قاسم سه ویژگی را در خود جمع کرده بود و از قابلیت الگودهی و راهبری نسل جوان برخوردار است گفت: درحقیقت حاج قاسم با جنس مدیریت خود، هم اثربخشی و هم کارایی داشت.


شهردار تهران افزود: بی شک نقش حاج قاسم بسیار ممتاز است و نه‌تنها خصوصیت‌های این انسان، بلکه نوع مدیریت او را باید الگو قرار دهیم چراکه او صحنه را متحول کرد و این موضوع برای ما مهم است.


وی با بیان اینکه حاج قاسم عبد ساده خدا بود گفت: حاصل کاری که توسط کشورهای دیگر از جمله آمریکا از سال ۸۹ در منطقه رخ داد را سردار سلیمانی بر هم زد و ماحصل آن این شد که راهی برای آمریکا، جز خروج از منطقه نیست.


زاکانی با اشاره به ویژگی‌های مدیریت حاج قاسم، بیان کرد: واقع‌بینی در مدیریت حاج قاسم اولین مشخصه مدیریتی و فهم دقیق آن از صحنه و قابلیت‌ها ویژگی مهم بعدی بود.


شهردار تهران افزود: حاصل کار او را در سایر کشورهای منطقه مانند فلسطین و لبنان می‌توان مشاهده کرد و او همیشه در نقطه‌ای می‌ایستاد که دیگران را فرا می‌خواند.


بهره‌گیری حاج قاسم از عنصر عشق و علاقه در مدیریت میدانی


وی با بیان اینکه حاج قاسم در هر میدانی، میدان‌داری می‌کرد افزود: ویژگی دیگر مدیریتی او بهره‌گیری از عنصر عشق و علاقه در مدیریت بود و همین امر باعث می‌شد تا نیروهایش برای فرمانده خود جان دهند و سبک مدیریتی جدیدی را از خود بر جای گذاشت.


زاکانی بیان کرد: نیروی قدس قبل از حاج قاسم، با نیروی قدس بعد از حاج قاسم بسیار تفاوت دارد و همین سبک مدیریتی معادلات منطقه را بر هم زد.


شهردار تهران افزود: حاج قاسم رنج‌های بسیاری دید، اما با صبری که داشت دچار فرسودگی نشد و با حرف‌های نادرستی که می‌شنید، از کار خود کوتاه نیامد.


وی گفت: جنس مدیریت او در اوج صلابت، همراه با عشق و محبت در اوج صحنه بود و زیست عارفانه و شجاعانه‌ای را از خود بر جای گذاشت.


زاکانی بیان کرد: باید قدر انقلاب را بدانیم و سردار سلیمانی برای ما یک الگوی از یاد نرفتنی است.


انتهای پیام/۴۱۷۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته