دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 دی 1400 - 13:43
حجت‌الاسلام رستمی در همایش علمی - پژوهشی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه:

ابعاد وجودی شهید سلیمانی می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: ابعاد وجودی سردار سلیمانی یک باور است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد.
کد خبر : 631444
حجت الاسلام رستمي



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در «همایش علمی پژوهشی مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: مکتب مجموعه منسجمی است که بشر را راهنمایی می‌کند اما از کسی صحبت می‌کنیم که خودش صاحب مکتب است و میگویند مکتب حاج قاسم.


وی افزود: از حاج قاسم به عنوان مکتب یاد می‌کنیم اما در این مسیر باید مقصودمان را از این مکتب مشخص کنیم. افق انقلاب و رهبر معظم انقلاب، شکل‌دهی و ایجاد و ساخت تمدن نوین اسلامی است. تمدن مجموعه‌ای از فرهنگ و رویکردهاست که به سبک زندگی منجر می‌شود، امیال را برآورده می‌کند و به نیازهای انسان در آن پاسخ داده می‌شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تمدن غربی برای ابهامات و سؤالات، تفریح، پوشش، مسکن و زیست و تعاملات اجتماعی و خوراک پاسخ دارد اما از سویی به مسائل جدی برخورد کرده است، ما به عنوان داعیه‌دار اسلام‌گرایی معتقدیم که اسلام برای همه چیز پاسخ دارد.


مسیحیان، اهل تسنن و تشیع با حضور سردار سلیمانی احساس آرامش می‌کردند


رستمی گفت: اندیشمندان تمدن غرب نظیر فوکویاما و هانتینگتون سؤالات جدی از تمدن غرب دارند. ما معتقدیم اسلام راه‌حل است، در این زمینه باید مشخص شود که ما چه مسئولیتی داریم و باید چه کنیم، اکنون با حاج قاسم که صاحب مکتب بود مواجه هستیم، زندگی و شخصیتش به‌گونه‌ای است که می‌تواند اسلام واقعی را متبلور کند و الگو باشد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: ابعاد وجودی این شخصیت یک باور است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای انسان باشد، هر بعد از زندگیش نه به عنوان خاطر بلکه یک باور است. سعادت را در همراهی با حضرت آقا می‌بیند با این حال، پیروان ادیان و مذاهب مختلف نظیر مسیحی و سنی و شیعه با حضور او احساس آرامش می‌کردند و ایزدی‌ها حیاتشان را در شخصیت ایشان می‌دیدند.


وی گفت: سرمایه‌های اجتماعی ابعاد مختلف دارد، سرمایه‌های نمادین می‌توانند سرمایه اجتماعی را بازتولید کنند، حاج قاسم سرمایه نمادین است. تهدیدها و شکاف‌ها سرمایه اجتماعی را به‌سوی زوال می‌برند اما سرمایه‌های نمادین می‌توانند آن‌ها را احیا کنند.


رستمی گفت: باید برای نشان دادن ابعاد شخصیتی حاج قاسم تلاش کنیم و زمینه‌های آموزش و پژوهش در این زمینه فراهم شود. امیدوارم که این رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌های دیگر نیز الگو شود.


انتهای پیام/۴۱۰۶/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته