دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1394 - 15:50
در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه عربستان

کری: آمریکا همچنان به فعالیت‌های ایران در منطقه مشکوک است

وزیر امور خارجه آمریکا که به عربستان سفر کرده است، ساعتی پیش در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود گفت که آمریکا به فعالیت‌های ایران به دیده تردید می‌نگرد. همچنین وزیر امورخارجه عربستان مجددا ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
کد خبر : 63113

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه خبری العربیه گزارش کرد که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با عادل الجبیر، همتای سعودی خود، گفت: «موضوعات مهم منطقه ازجمله سوریه، عراق، یمن و ایران را بررسی کردیم. درباره ایران باید بگویم که آمریکا همچنان به فعالیت‌های ایران در منطقه مشکوک است.»


وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد: «مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه را با جدیت و امیدواری دنبال می‌کنیم. نشست گروه دوستان سوریه نیز پس از مذاکرات ژنو برگزار خواهد شد.»


کری گفت: «موضوع تسلیح حزب‌الله و حمایت از تروریسم همه به تحریم‌ها مرتبط است. ما از این حرف رئیس‌جمهوری روحانی حمایت می‌کنیم که از تغییر سخن گفته است و عربستان نیز همین را درباره ایران می‌خواهد.»


کری در پاسخ به سوالی درباره اطمینان‌بخشی کشورش به کشورهای عربی درقبال توافق هسته‌ای گفت: «ما تفاهم‌نامه‌هایی با همه کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) و نیز برنامه‌های آموزشی و قراردادهای تسلیحاتی داشته‌ایم. ما روابط امنیتی کاملی با هم داریم. روابط آمریکا و شورای همکاری خلیج‌(فارس) بر اساس منافع مشترک است.


از سوی دیگر عادل جبیر در پاسخ به سوال خبرنگار صدای آمریکا درباره روابط ایران و آمریکا گفت: «ایران همچنان از تروریسم حمایت می‌کند و وزیر سابق امنیت این کشور تحت تعقیب قرار دارد. ایران با غرب به توافق هسته‌ای دست یافت ولی باید به بندهای آن پایبند باشد و اگر نباشد، تبعاتی برای این کشور خواهد داشت. ثبات در منطقه مستلزم این است که ایران اقدامات خصمانه خود را متوقف کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته