دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1400 - 10:44

بهاروند: از خصومت‌ورزی هیچ کشوری هراسان نخواهیم شد

سفیر ایران در لندن در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزیر انگلیسی تصریح کرد: از خصومت ورزی هیچ کشوری هراسان نخواهیم شد.
کد خبر : 631093
محسن بهاروند



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا محسن بهاروند سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در واکنش به اظهارات بی‌پایه و اساس دیمین هیندز وزیر دولت انگلیس در امنیت داخلی و مرزها درباره ایران که ایران را جزو کشورهای متخاصم خوانده در صفحه اینستاگرامش نوشت: ما از خصومت با هیچ کشوری که با آن رابطه دیپلماتیک داریم استقبال نمی‌کنیم.


وی افزود: احترام متقابل و منافع متقابل از اصول سیاست خارجی ایران است. درعین‌حال از خصومت ورزی هیچ کشوری هم هراسان نخواهیم شد.


بهاروند خاطرنشان کرد: ما بر تأمین امنیت و حفظ منافع ملی کشورمان اصرار کرده و بر اصول خود پایمردی و ایستادگی خواهیم کرد. اصل عمل متقابل نیز از اصول عرفی و جاافتاده روابط دیپلماتیک است که آن را موردتوجه قرار می‌دهیم.


دیمین هیندز معاون وزیر کشور انگلیس در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شد، روسیه، چین و ایران به اشکال مختلف در جاسوسی میدانی، حملات سایبری، آماده‌باش نیروهای نظامی و کمپین‌های انتشار اخبار نادرست علیه لندن دخیل هستند.


هیندز افزود: سه کشوری که اشاره کردم، قابلیت‌های فیزیکی انسانی و حضور گسترده‌ای در فضای سایبری دارند که قابل به‌کار گرفتن در مقیاس وسیع هستند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته