دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 دی 1400 - 10:07

دانشگاه تهران باید طلایه‌دار میدان عملیاتی شدن تبادل بین حوزه و دانشگاه باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه باید طلایه‌دار میدان عملیاتی شدن تبادل بین حوزه و دانشگاه باشد.
کد خبر : 630823
حجت الاسلام کرمی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران یکی از مصادیق تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را تبادل آثار علمی شخصیت‌ها و مؤسسات فعال در این دو نهاد دانست و گفت: ایجاد مرکز تبادلات حوزه و دانشگاه در قالب یک اندیشکده در ساختار جدید دانشگاه تهران، گام نویی در این راستا است.


وی افزود: این مرکز می‌تواند زمینه استفاده از ظرفیت آثار تولیدی مراجع عظام و علمای حوزه و همچنین مؤسسات علمی فعال زیر نظر ایشان را در حوزه‌های مختلف از جمله تحول در علوم انسانی فراهم کند. امیدواریم زمینه‌ای فراهم شود تا موسساتی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها درباره تمدن نوین اسلامی کار کرده‌اند در این اندیشکده گرد هم جمع شوند.


حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: هم در حوزه و هم در دانشگاه، شخصیت‌ها و مؤسسات و مراکز مختلفی وجود دارند که در زمینه تحول در علوم انسانی کار کرده‌اند. شایسته است که این افراد و مؤسسات کنار یکدیگر بنشینند و ظرفیت‌های آنها به صورت هم‌افزا تجمیع شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد: تجربه ایجاد مرکز تبادلات حوزه و دانشگاه با رویکرد اندیشکده‌ای در دانشگاه تهران بتواند الگویی برای همه دانشگاه‌های کشور باشد تا در راستای پیدا شدن یک مرکزیتی برای تجمیع نظریات، دیدگاه‌ها و تولیدات در زمینه تحول در علوم انسانی و سایر موضوعات مشترک حوزه و دانشگاه نقش‌آفرینی کند.


کرمی در پایان این گفتگو با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی تمدن نوین اسلامی در دانشگاه تهران، از دائمی شدن دبیرخانه این نمایشگاه خبر داد و گفت: دبیرخانه نمایشگاه تخصصی تمدن نوین اسلامی با تاکید و حمایت رئیس دانشگاه تهران دائمی می‌شود و در گام بعدی، امیدواریم این دبیرخانه دائمی به یک اندیشکده تبدیل شود.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته