دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1400 - 21:08
پسکوف:

گسترش ناتو مسئله مرگ و زندگی برای روسیه است

سخنگوی کرملین گفت: گسترش ناتو با پیوستن کشورهایی همچون اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق، تهدید محسوب می‌شود. این مسئله مرگ وزندگی برای ما است.
کد خبر : 630758
دیمیتری پسکوف

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، دیمتری پسکوف در شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: امنیت روسیه به خاطر ادامه فریبکاری‌های غرب در پیشروی ناتو به شرق در خطر است.
وی افزود: غرب در طول دو دهه اخیر حتی زمان بیشتر روسیه را فریب داده است و بر اثر این فریبکاری، به وضعیتی رسیده‌ایم که امنیت کشور ما به خطر افتاده است. ادامه پیشروی ناتو به‌سوی مرزهای روسیه و استقرار زیرساخت‌های این سازمان و ایجاد تنش‌های سیاسی و نظامی، برای کشور ما خطرناک شده است.


سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه اظهار کرد: از این منظر گسترش ناتو با پیوستن کشورهایی همچون اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق، تهدید محسوب می‌شود. این مسئله مرگ وزندگی برای ما است.


وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر پیش‌نویس توافقنامه‌هایی بین مسکو و واشنگتن در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدام‌های لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به‌طرف آمریکایی تحویل داد.


پسکوف در ادامه برنامه تلویزیونی، با بیان این‌که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در مورد لزوم دریافت تضمین‌های از ناتو و آمریکا برای عدم گسترش این سازمان به شرق با هیجان سخن گفت، اظهار کرد: هر بار که رئیس‌جمهوری روسیه در مورد منافع ملی و امنیت کشور سخن می‌گوید دچار هیجان می‌شود اما این حالت سخنان وی، باعث نمی‌شود که کمتر قانع‌کننده باشد.


به گفته پسکوف، مذاکرات امنیتی میان روسیه و آمریکا در ژنو در اوایل سال آینده نشان خواهد داد که آیا واقعاً آمریکا برای دادن پاسخ قانع‌کننده در این زمینه آمادگی دارد؟


وی افزود: تعلل در آغاز مذاکرات امنیتی، برای رئیس‌جمهوری روسیه قابل‌قبول نیست و باید هر چه سریع‌تر راه‌حلی یافت و این راهکار باید در راستای منافع روسیه باشد.


سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه این را نیز گفت که در وضعیت پیرامون مذاکرات روسیه با آمریکا و ناتو جای خوش‌بینی اندک وجود دارد و امید است که این مذاکرات به ثمر بنشیند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته