دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 دی 1400 - 12:05

شرایط سکونت و مهاجرت به فرانسه

فرانسه یکی از کشور های پیشرفته و مدرن است که شرایط مناسبی برای اقامت و زندگی دارد. این کشور در اروپای غربی واقع شده است و به عنوان یکی از کشور های قدرتمند صنعتی و سیاسی در اروپا می باشد. فرانسه یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت می باشد؛ چرا که دارای نرخ بیکاری پایین، دانشگاه های معتبر، شرایط اقتصادی پایدار و... می باشد. علاوه بر این، روش های مهاجرتی متنوعی را برای متقاضیان ارائه کرده است.
کد خبر : 630630
مهاجرت به فرانسه



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به فرانسه را دارند؛ اما از روش های قانونی مهاجرت به این کشور آگاهی لازم را ندارند و یا نمی دانند که شرایط زندگی و سکونت در فرانسه چگونه است. به همین خاطر ما این مقاله را تهیه و تدوین کرده ایم تا شما عزیزان آگاهی لازم را از شرایط ، هزینه های زندگی، روش های مهاجرتی، خرید خانه در فرانسه و... به دست آورید. معمولا متقاضیانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کشور فرانسه را دارند، باید اطلاعات جامعی را از نحوه اخذ ویزا، قوانین و مقررات مهاجرتی و اخبار روز مهاجرت دارا باشند. برای آگاهی از این اطلاعات کافی است متقاضیان با وکیل و یا مشاور مهاجرتی مشورت نمایند.


روش های مهاجرت به فرانسه


مهاجرت به فرانسه روش های قانونی گوناگونی دارد که در این قسمت به بررسی این روش ها می پردازیم. متقاضیان با توجه به شرایطی که دارا هستند، می توانند به فرانسه مهاجرت نمایند. برخی از روش های مهاجرتی می تواند منجر به اخذ اقامت دائم فرانسه نیز شود. این روش ها لازمه داشتن شرایط منحصر به فردی است که متقاضیان با فراهم کردن این شرایط به راحتی می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.


روش های مهاجرت به فرانسه عبارت است از:



  • مهاجرت تحصیلی


یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل است. متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در فرانسه تحصیل نمایند. متقاضیان برای تحصیل در این کشور نیاز به اخذ پذیرش تحصیلی دارند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه کافی است، متقاضیان رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های فرانسه ارسال نمایند. در صورت تایید رزومه تحصیلی، دانشگاه برای متقاضی نامه پذیرش ارسال می نماید. تحصیل در مقاطع کارشناسی در فرانسه، نزدیک به 3 الی 4 سال به طول می انجامد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه نزدیک به 2 الی 3 سال به طول می انجامد. متقاضیان برای تحصیل در این دو مقطع می توانند هم به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی مسلط باشند.


پذیرش در مقطع دکترا مشکل تر از دیگر مقاطع می باشد؛ چرا که متقاضیان باید دارای رزومه تحصیلی قوی و مناسبی باشند. رزومه تحصیلی قوی شامل مقالات بین المللی، مقالات پژوهشی، سوپروایزر و ... می باشد.



  • مهاجرت کاری


یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق کار می باشد. نرخ بیکاری در کشور فرانسه پایین است و فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان در این کشور وجود دارد. متقاضیان می توانند با دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمای فرانسوی به این کشور مهاجرت نمایند. البته بهتر است که متقاضیان به زبان فرانسوی مسلط باشند؛ چرا که در برقراری ارتباط با کارفرما و مشتریان به مشکل بر نخورند.


شرایط سکونت و مهاجرت به فرانسه<br />



  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری


یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاری در کشور فرانسه روش های گوناگونی دارد که متقاضیان می توانند با توجه به شرایط شان یکی از این روش ها را انتخاب نمایند. روش های سرمایه گذاری در فرانسه عبارت است از، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک، کارآفرینی و... . متقاضیان با مشورت و کسب آگاهی از شرایط اقتصادی، نرخ مصادره اموال، نرخ فساد و نرخ تورم می توانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند.



  • مهاجرت از طریق ازدواج


از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج با یکی از شهروندان این کشور می باشد. ازدواج با شهروندان فرانسه تنها در صورتی موجب اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می شود که به صورت واقعی باشد. البته واقعی بودن ازدواج نیز شرایط منحصر به خود را داراست. متقاضیان برای اثبات این امر باید چند سال با همسر خود زندگی نمایند.



  • مهاجرت از طریق تولد


از دیگر روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تولد کودک در این کشور می باشد. فرانسه برای تولد کودک شرایط و قوانین منحصر به خود را داراست. ابن کشور در تولد کودک از قانون خون پیروی می کند و تنها به کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها فرانسوی باشد، تابعیت را اعطا می نماید؛ در غیر این صورت به کودک تاره متولد شده تابعیتی تعلق نمی گیرد.


خرید ملک در فرانسه


متقاضیانی که به کشور فرانسه مهاجرت می نمایند، باید پس از ورود شان به این کشور به دنبال خرید و یا اجاره خانه باشند. به علت افزایش مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه، معمولا تعداد خانه ها و آپارتمان های اجاره ای در این کشور مناسب می باشد. معمولا خرید ملک و خانه در فرانسه برای متقاضیان خارجی آزاد می باشد و همه افراد می توانند خانه مناسبی را در این کشور پیدا و خریداری نمایند. از آنجایی که هزینه خرید خانه در شهر هایی مثل پاریس و سن پترزبورگ کمی بالاست، متقاضیان ترجیح می دهند تا در شهر های دیگر این کشور نسبت به خرید و یا اجاره خانه اقدام نمایند.


خرید خانه در فرانسه منجر به اخذ اقامت ائم این کشور نمی شود و تنها جنبه سرمایه گذاری دارد. متقاضی باید به ازای هر فرد خانواده اش 14 متر مربع خانه خریداری نماید. در کشور فرانسه محدودیت قیمتی برای خرید خانه در نظر گرفته نشده است. به همین خاطر متقاضی می تواند خانه مد نظر خود را با قیمت های بسیار بالا نیز خریداری نماید. هزینه هر متر مربع خانه در شهر های محبوب این کشور نزدیک به 10 هزار یورو و در شهر های اطراف این کشور نزدیک به 7 هزار یورو می باشد.


شرایط سکونت و مهاجرت به فرانسه<br />


هزینه های زندگی در فرانسه


یکی دیگر از مهم ترین مواردی که متقاضیان مهاجرت به فرانسه باید از آن آگاهی داشته باشند، هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه های زندگی در فرانسه در ماه نزدیک به 1000 تا 1500 یورو در ماه می باشد. البته این هزینه به سبک و نوع زندگی متقاضیان بستگی دارد. البته این هزینه به شهر محل زندگی متقاضی وابسته است؛ چرا که هزینه های زندگی در شهر هایی مثل پاریس و سن پترزبورگ بسیار بالا تر از سایر شهر های فرانسه می باشد.


متقاضیانی هم که قصد کار در این کشور را دارند باید از میانگین درآمد این کشور آگاهی داشته باشند. میانگین درآمد برخی از مشاغل عبارت است از:





































شغل

درآمد

حسابدار

39.500 یورو در سال

معلم

42.400 یورو در سال

مسئول پذیرش

32.000 یورو در سال

خلبان

67.000 یورو در سال

پرستار

44.200 یورو در سال

دندانپزشک

142.000 یورو در سال

مسئول پذیرش

32.000 یورو در سال



متقاضیان می توانند با ارسال رزومه کاری خود به کارفرمایان، دعوتنامه کاری دریافت نمایند و به فرانسه مهاجرت نمایند. البته قبل از مهاجرت متقاضیان باید از شرایط و محدودیت های این کشور آگاهی داشته باشند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته