دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 دی 1400 - 00:05
ذوالنوری در گفت‌وگو با آنا:

بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱ کاهش پیدا نکرده است/ تلاش مجلس برای افزایش حقوق جانبازان معسر

رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری، بودجه نیروهای مسلح کاهش پیدا نکرده است، گفت: با این وجود نیاز است که بودجه نیروهای مسلح در سال آینده افزایش یابد.
کد خبر : 630013
ذوالنور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خبرگزاری آنا، با اشاره به ضرورت تقویت بنیه دفاعی کشور، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده، به بخش دفاعی توجه ویژه‌ای شده است.


وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری، بودجه نیروهای مسلح کاهش پیدا نکرده است، افزود: با این وجود نیاز است که بودجه نیروهای مسلح با توجه به نرخ تورم افزایش بیشتری داشته باشد تا از این طریق قدرت خرید آن‌ها، متناسب با نرخ تورم مانند دیگر اقشار افزایش یابد.


رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود سختی معیشتی که در بین کارکنان نیروهای مسلح وجود دارد، بنابراین در نظر داریم با مشورت ستاد کل نیروهای مسلح و نیز وزارت دفاع حقوق کارکنان نیروهای مسلح و نیز بازنشستگان افرایش قابل‌توجهی داشته باشد.


حجت‌الاسلام ذوالنوری همچنین به جمعیت ۱۱۵ هزار نفری جانبازان معسر اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با معاونان وزارت دفاع و همین طور ستاد کل نیروهای مسلح داشتیم، مقرر شد که جانبازانی که تحت پوشش نیروهای مسلح نیستند، برای انجام خدمات درمانی و مسائل دیگر، تحت تکفل وزارت دفاع قرار گیرند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر حقوق دریافتی جانبازان معسر بسیار پایین است که باید افزایش یابد، تا حدی که کفاف معاش آن‌ها را بدهد.


رئیس فراکسیون دفاع و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نقایص کوچکی در زمینه بنیه دفاعی کشور طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ وجود دارد که پیشنهادهای خود را به کمیسیون تلفیق ارائه خواهیم کرد تا به کمک نمایندگان نیز در صحن مجلس این نقایص برطرف شود.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
رَص
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
۰
خدا کنه اینطوری بشه چون شرایط معیشتی نظامی ها خیلی بد است
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
۰
انشاالله همین طور باشد
هلدینگ شایسته