دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 دی 1400 - 10:44

کرونا امید به زندگی را در آمریکا ۱۸ ماه کاهش داد

یک مرکز آماری معتبر در آمریکا گزارش داد میانگین امید به زندگی در این کشور به دلیل پاندمی کرونا حدود ۱۸ ماه کاهش‌یافته که از جنگ جهانی دوم به این‌سو، بی‌سابقه است.
کد خبر : 629835
کرونا آمریکا

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از سی.ان.بی.سی، بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، همه‌گیری کووید-۱۹ باعث شده میانگین امید به زندگی در ایالات‌متحده در سال گذشته حدود ۱۸ ماه کاهش یابد که بزرگ‌ترین کاهش سالانه از زمان جنگ جهانی دوم است.


بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط مرکز ملی آمار بهداشت وابسته به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها منتشر شد، انتظار می‌رود آمریکایی‌ها به‌طور متوسط ۷۷.۳ سال زندگی کنند که نسبت به ۷۸.۸ سال در سال ۲۰۱۹ کمتر است. اسپانیایی تبارها بیشترین کاهش امید به زندگی را در سال گذشته تجربه کردند و پس از آن سیاه‌پوستان.


در این گزارش آمده است: «کاهش امید به زندگی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را می‌توان در درجه اول به مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری نسبت داد.» مرگ‌ومیر ناشی از کووید تقریباً ۷۵ درصد از این کاهش امید را تشکیل می‌دهد.


بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بیش از ۶۰۹ هزار آمریکایی در این‌همه گیری جان خود را ازدست‌داده‌اند، ازجمله حدود ۳۷۵ هزار نفر در سال گذشته.


امید به زندگی برای مردان آمریکایی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، به میزان ۱.۸ سال کاهش یافت، درحالی‌که در زنان آمریکایی این میزان ۱.۲ سال از سال ۲۰۱۹ کاهش نشان می‌دهد.


انتهای پیام/۴۱۰۶/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته