دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نصرتی در گفت‌وگو با آنا:

هواداران سرخابی دست روی دست نمی‌گذارند/ استیناف احتمالا امتیازات گل‌گهر را برمی‌گرداند

کارشناس فوتبال گفت: اگر سرخابی روند مورد انتظار را ارائه نکنند هواداران این تیم‌ها برای موفق شدن تیم‌های خود دست روی دست نمی‌گذارند.
کد خبر : 629759
شهرآورد 97

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران شگفتی‌ها را کم اما مهم دانست و اظهار کرد: دو شگفتی در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات رخ داد. تراکتور که سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را بیش از یکبار دارد در خانه مقابل مس رفسنجان شکست خورد و از گردونه مسابقات خارج شد. در این بازی تیم داوری نیز دچار اشتباه شد ولی باید بپذیریم سرخ‌پوشان تبریز حرف زیادی برای گفتن نداشتند. در دو سه سال اخیر مدیریت صحیح در این باشگاه حضور نداشته و تیم پر هوادار تراکتور فقدان ثبات را در مدیریت حس می‌کند. هوادار نیز به تیمی از لیگ دسته دوم باخت تا خلیج فارس ماهشهر بتواند به جمع ۱۶ تیم برتر صعود کند. در دیگر بازی‌ها تیم‌های مطرح موفق بودند و قطعاً در مرحله یک هشتم نهایی دیدارها جذاب‌تر خواهد بود.


وی با تأکید بر اینکه جام حذفی مسیر میان‌بر به کسب سهمیه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود، عنوان کرد: تیم‌های مدعی با برنامه‌ریزی دقیق سعی می‌کنند نتایج دلخواه خود را در جام حذفی به دست آورد. آنها هیچ مسابقه‌ای را ساده نمی‌پندارند و حداکثر تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست یابند. برخلاف دیدگاه بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال فاصله تیم‌های برتر فوتبال ایران با تیم‌های دسته‌های پایین‌تر زیاد است. در جام حذفی چون مسابقات به صورت تک بازی برگزار می‌شود تیم‌هایی که در لیگ‌های پایین‌تری هستند با دوندگی بیشتر سعی می‌کنند نقایص خود را برطرف کنند اما هیچ کدام از این تیم‌ها توانایی آن را ندارند تا بتوانند در رقابت‌های لیگ چنین نمایشی را ارائه کنند. چون میزان دوندگی بالا در تمامی بازی‌ها با توجه به بدنسازی پیش فصل چنین تیم‌هایی میسر نیست.


نصرتی در مورد اینکه رقابت‌های لیگ برتر در صورت نرسیدن به ثبات مدعیانی چون پرسپولیس و استقلال، چگونه ادامه خواهد یافت، بیان کرد: دیگر وقت آن رسیده تا این تیم‌ها توانایی حقیقی خود را نشان دهند. پرسپولیس و استقلال اگر نتوانند امتیازات مدنظرشان را کسب کنند در نیم فصل دوم با مشکل مواجه می‌شوند و آن وقت حسرت فرصت‌های از دست رفته را می‌خورند. با توجه به تجربه‌ای که در این دو تیم و همچنین سپاهان وجود دارد حدس می‌زنم تا چند هفته آینده این سه تیم مدعیان اول کسب قهرمانی شوند. فشار هواداران نیز در پیشرفت این تیم‌ها تأثیر دارد و اگرچه بازی‌ها با تماشاگر برگزار نمی‌شود اما در فضای مجازی، طرفداران دست روی دست نمی‌گذارند.




بیشتر بخوانید:





نصرتی با اشاره به این موضوع که کمیته استیناف امتیازات کسر شده از گل‌گهر سیرجان توسط کمیته انضباطی را برمی‌گرداند، بیان کرد: فدراسیون فوتبال در استفاده گل‌گهر از بازیکن گابنی نقش داشته است به نظرم نماینده سیرجان هفت امتیازی که کسب شده بود را به دست می‌آورد. از سویی دیگر مسابقات با درخشش تیم‌های مدعی زیباتر می‌شود. البته فراموش نکنیم هر تیمی که جلوی پرسپولیس، استقلال و سپاهان بازی می‌کند با انگیزه زیادی به میدان می‌آید به خصوص در مصاف با پرسپولیس که قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر است. بدون شک مهره‌های باتجربه تیم‌های مدعی می‌توانند با ارائه بازی‌های تماشایی ضامن موفقیت تیم‌هایشان شوند.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب