دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آذر 1400 - 11:30
توسط اپوزیسیون روسیه انجام شد؛

نامگذاری سقوط شوروی به عنوان «بزرگترین فاجعه قرن بیستم»

یک حزب اپوزیسیون روسیه درصدد است سقوط شوروی را تحت عنوان بزرگ‌ترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم در پارلمان این کشور تصویب کند.
کد خبر : 629607
رهبر حزب اپوزیسیون روسیه



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از مسکو تایمز، قانون‌گذاران روسی به دنبال این هستند که در آستانه سی‌امین سالگرد سقوط اتحاد جماهیر شوروی، این واقعه را «بزرگ‌ترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم» اعلام کنند.


پیشنهادی که روز دوشنبه توسط حزب راست‌گرای ناسیونالیست لیبرال دموکرات (LDPR) به دومای دولتی ارائه شد، از اظهارات معروف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال ۲۰۰۵ در مورد فروپاشی شوروی وام گرفته‌شده است.


پوتین هفته گذشته نیز گفته بود فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پایان "روسیه تاریخی" است و این اتفاق برای "اکثر شهروندان" یک "تراژدی" باقی‌مانده است.


این حزب در بیانیه خود اعلام کرد: «دومای ایالتی فروپاشی شوروی را فاجعه اصلی ژئوپلیتیک قرن بیستم می‌داند که منجر به فروپاشی در بخش‌های مختلف جامعه، تشدید بحران اقتصادی و سیاسی و ظهور درگیری‌ها در ابعاد ملی» شد.


قانون‌گذاران همچنین، بوریس یلتسین، رئیس‌جمهور سابق روسیه، لئونید کراوچوک، رهبر اسبق اوکراین و استانیسلاو شوشکویچ، رهبر اسبق بلاروس را به تجزیه "غیرمجاز" و "عمدی" اتحاد جماهیر شوروی متهم کردند.


حزب ناسیونالیست لیبرال دموکرات خواستار رأی‌گیری در مورد این بیانیه در اوایل روز جاری‌شده بود.


قانون‌گذاران قصد دارند پس از تصویب این بیانیه، آن را به پوتین، مقامات فدرال و منطقه‌ای و همچنین سازمان‌های بین دولتی بین‌المللی ارائه کنند.


حزب راست‌گرای ناسیونالیست لیبرال دموکرات دومین جناح بزرگ اپوزیسیون روسیه به شمار می‌رود.


انتهای پیام/۴۱۰۶/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته