دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1400 - 15:44
حجت‌الاسلام راهوار:

حضور در عرصه سیاست پشتوانه‌ای از خودسازی اخلاقی می‌طلبد

مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا گفت: حضور در عرصه سیاست، پشتوانه‌ای از خودسازی اخلاقی می‌طلبد با این حال اخلاق و سیاست با هم رابطه دوسویه و مستقیمی دارند.
کد خبر : 628863
کلاس آموزش ضمن خدمت با عنوان «اخلاق سیاسی در اندیشه مقام معظم رهبری» ویژه کارکنان دانشگاه آزاد فسا



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از فسا در راستای آموزش و ارتقای سطح آگاهی و کاری کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا یک دوره کلاس آموزش ضمن خدمت با عنوان «اخلاق سیاسی در اندیشه مقام معظم رهبری» ویژه کارکنان به مدت ۱۶ ساعت برگزار شد.(بیشتر بخوانید)


مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد فسا در این کارگاه اظهار کرد: در جهان امروز سیاست و مسائل سیاسی از اهمیت و گستره ویژه‌ای دارد به‌گونه‌ای که بر بسیاری از مسائل اقتصادی فرهنگی و مذهبی در سطح خرد و کلان اثر می‌گذارد و اسلام، دینی جامع و کامل است که افزون بر عرصه‌های فردی عرصه‌های گوناگون اجتماعی ازجمله سیاست را دربرمی‌گیرد. این ویژگی، اسلام را از دیگر ادیان در تشکیل حکومت و اجرای دین در سطح وسیع اجتماعی متمایز کرده است.


حجت‌الاسلام محمد راهوار بیان کرد: تبلور اندیشه‌های سیاسی رهبر معظم انقلاب را باید در نگرش اساسی ایشان به دو مسئله مهم قدرت و عدالت جست‌وجو کرد. در این میان، نباید تبیین مردم‌سالاری دینی براساس ولایت فقیه را که از مهم‌ترین نظریه‌های سیاسی انقلاب است، فراموش کرد.


وی افزود: رابطه اخلاق و سیاست یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی در علم سیاست و اخلاق کاربردی و حرفه‌ای است، اگر سیاست از اخلاق و معنویت جدا شود، سیاست‌ورزی ابزاری برای کسب قدرت و ثروت و برای پیش‌بردن مطامع دنیوی خواهد شد.


مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد فسا اضافه کرد: حضور در عرصه سیاست، پشتوانه‌ای از خودسازی اخلاقی می‌طلبد با این حال اخلاق و سیاست رابطه دوسویه و مستقیمی با هم دارند؛ چراکه رعایت بایدها و نبایدهای اخلاقی در اندیشه و گرایش‌های سیاسی بسیار حائز اهمیت است و قطعاً مردم نیز به افرادی روی خوش نشان می‌دهند که در عین حالی که پایبند اصول اسلامی و انقلابی هستند، بلکه اخلاق سیاسی را هم رعایت می‌کنند و از تهمت، تخریب و ذهنیت‌سازی علیه رقیب پرهیز دارند.


انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته