دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1400 - 14:54

ایزوگام، بهترین عایق رطوبتی

ایزوگام را می‌توان یکی از انواع عایق ‌های رطوبتی دانست که جهت محافظت ساختمان در برابر ورود نم و رطوبت به آن کاربرد دارد. ایزوگام محصولی است که از فرآورده نفتی قیر با خلوص ۶۰ الی ۷۰ درصد تهیه و تولید می‌گردد.
کد خبر : 628851
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا  ایزوگام را می‌توان یکی از انواع عایق ‌های رطوبتی دانست که جهت محافظت ساختمان در برابر ورود نم و رطوبت به آن کاربرد دارد. ایزوگام محصولی است که از فرآورده نفتی قیر با خلوص ۶۰ الی ۷۰ درصد تهیه و تولید می‌گردد. علاوه ‌بر قیر در تهیه این عایق رطوبتی از پلی استر، پلی اتیلن، الیاف شیشه نیز استفاده شده‌است.


خوب است بدانید عایق رطوبتی ایزوگام برای اولین ‌بار در کشور ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته ‌است. کلمه ایزوگام از دو کلمه iso و gam که به‌ترتیب مخفف isolate به‌معنای ایزوله و عایق کردن و gam به معنی گردآوری کردن تشکیل شده ‌است. این عایق رطوبتی در قسمت ‌های مختلفی از ساختمان کاربرد دارد ازجمله سرویس بهداشتی، حمام، استخر، روف گاردن، بام ساختمان و بسیاری قسمت ‌های دیگر.


با تهیه ایزوگام از برندهای مرغوب و انجام نصب آن توسط افراد متخصص این اطمینان به شما عزیزان داده خواهد شد که به بستر ایزوگام شده برای مدت‌زمانی ۱۰ الی 15 ‌ساله در برابر ورود نم و رطوبت ایمن خواهد شد.


انواع ایزوگام


عایق رطوبتی ایزوگام از جهات مختلفی تقسیم بندی می شود که از جمله این جهت میتوان به دسته‌ بندی ایزوگام براساس مواد تشکیل ‌دهنده آن، دسته ‌بندی ایزوگام بر اساس تعداد لایه ‌های تشکیل ‌دهنده آن و دسته ‌بندی ایزوگام براساس روکش را نام برد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.


تقسیم ‌بندی انواع ایزوگام براساس مواد تشکیل‌ دهنده آن


ایزوگام ها بر اساس مواد اولیه تشکیل‌دهنده آن‌ها به دو دسته ایزوگام دمیده و ایزوگام پلیمری تقسیم ‌بندی می‌شوند.



  • ایزوگام دمیده: در تهیه این نوع از ایزوگام از نوعی قیر تحت عنوان قیر دمیده استفاده می‌شود. این ایزوگام نسبت‌به قیر خالص دارای کیفیت کمتری است درنتیجه عمر آن در قیاس با سایر ایزوگام ها کوتاه‌تر است.

  • ایزوگام پلیمری: در ایزوگام پلیمری از قیر خالصی که از نفت خام به دست می‌آید، استفاده می‌شود. خلوص قیر استفاد ه‌شده در این نوع ایزوگام بیش ‌از ۷۰ درصد است. در نتیجه این نوع از ایزوگام دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و عمر طولانی‌تری نسبت‌به نوع ایزوگام دمیده دارد.


تقسیم‌ بندی ایزوگام بر اساس تعداد لایه ‌های تشکیل ‌دهنده آن


ایزوگام ها براساس تعداد لایه‌های تشکیل‌دهنده آن به ۲ دسته ایزوگام تک لایه و ایزوگام دولایه تقسیم‌ب ندی می‌شود.



  • ایزوگام تک لایه: نوعی از ایزوگام است که به‌علت نازک بودن آن دارای انعطاف بسیار بالایی است. در این ایزوگام تنها از یک ‌لایه پلی استر استفاده‌شده است. این نوع از ایزوگام در قسمت‌ هایی از ساختمان که دارای گوشه‌ های بسیاری هستند کاربرد دارد.

  • ایزوگام دولایه: در ایزوگام دولایه علاوه ‌بر پلی استر از یک‌لایه الیاف شیشه نیز بهره گرفته‌شده است. این الیاف شیشه سبب می‌شود که ایزوگام دارای ضخامت و درنتیجه مقاومت بیشتری باشد. این نوع از ایزوگام نسبت‌به ایزوگام تک لایه و دارای عمر طولانی‌تری است و مناسب برای قسمت ‌هایی از ساختمان است که ایزوگام به‌عنوان لایه‌ رویی در نظر گرفته می‌شود.


دسته ‌بندی انواع ایزوگام بر اساس روکش آن


ایزوگام ها براساس روکش روی آن‌ها به ایزوگام های فویل دار، ایزوگام های بدون فویل و ایزوگام طرح‌ دار تقسیم‌بندی می‌شوند.



  • ایزوگام فویل دار: این نوع از ایزوگام دارای یک‌لایه آلومینیم بر سطح خود است و برای قسم ت‌هایی که ایزوگام به‌عنوان لایه بیرونی در نظر گرفته می‌شود کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این ایزوگام در سقف ساختمان و قسمت‌هایی است که در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند.

  • ایزوگام بدون فایل: این نوع از ایزوگام که تحت عنوان ایزوگام بدون روکش نیز شناخته‌شده است برای قسمت ‌هایی از ساختمان که ایزوگام به‌عنوان لایه زیرین در نظر گرفته می‌شود کاربرد دارد.

  • ایزوگام طرح‌ دار: این نوع از ایزوگام نوع خاصی از ایزوگام است که بر روی آن اشکال گوناگون با طرح‌ های گوناگون وجود دارد. این نوع از ایزوگام برای قسمت ‌هایی از ساختمان که زیبایی کار مدنظر است مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نصب ایزوگام در کرج


نصب ایزوگام


نصب ایزوگام کاری تخصصی است که لازم است حتماً توسط متخصص باتجربه انجام شود. چراکه در صورت تهیه ایزوگام از برند های مرغوب اما انجام نصب آن توسط افراد فاقد تخصص از عمر مفید این عایق رطوبتی تا حد بسیار زیادی کاسته می‌شود. درنتیجه توصیه می‌شود حتماً و قطعاً بعد از تهیه ایزوگام نصب آن را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید.


وسایل مورد نیاز جهت نصب عایق رطوبتی ایزوگام


جهت نصب عایق رطوبتی ایزوگام لازم است نصاب ابزاری را با خود به‌همراه داشته باشد، که از جمله این ابزار میتوان به چراغ شعله پخش‌کن، ماله بندکشی، کمچه، تیغ موکت بر، فندک، دستکش نسوز، کفش مخصوص، جارو و کپسول گاز اشاره کرد.


ایزوگام سایوند


مجموعه ایزوگام سایوند یکی از برترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده انواع ایزوگام در سرتاسر استان البرز می‌باشد که بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ایزوگام را در اختیار ساکنان سرتاسر استان البرز قرار می‌دهد. این مجموعه دارای نمایندگی در نقطه به نقطه استان البرز می‌باشد که از جمله این نمایندگی‌ ها می‌توان به ایزوگام در شهرک بنفشه، ایزوگام در مارلیک و ایزوگام در محمدشهر اشاره کرد.


نمایندگی ایزوگام در شهرک بنفشه


ایزوگام در شهرک بنفشه مجموعه سایوند ازجمله قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت ‌های پخش و نصب ایزوگام در این محدوده است که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات ایزولاسیون از جمله قیرگونی، فروش، پخش و همچنین نصب ایزوگام را به ساکنین محترم این منطقه ارائه می‌دهد.


در شهرک بنفشه تعداد بسیار زیادی ساختمان مسکونی ویلایی و همین‌طور آپارتمان واقع شده ‌است که تمامی این افراد می‌توانند جهت دریافت خدمات ایزولاسیون روی نمایندگی مجموعه ایزوگام سایوند حساب کنند.


ایزوگام در مارلیک


بیش‌از یک دهه است که مجموعه ایزوگام سایوند دارای نمایندگی ایزوگام در مارلیک به‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق کرج می‌باشد. اگر شما نیز از ساکنین این منطقه هستید و احتیاج به دریافت خدمات نصب و یا خرید ایزوگام دارید می‌توانید روی خدمات این نمایندگی معتبر حساب کنید. در این مجموعه بهترین، باکیفیت ‌ترین و معروف ‌ترین برند های ایزوگام با مناسب‌ترین قیمت قابل ارائه به ساکنین محترم مارلیک می‌باشد.


ایزوگام در محمدشهر


مجموع ایزوگام سایوند مفتخر است که اعلام دارد دارای نمایندگی رسمی ایزوگام در محمدشهر کرج می‌باشد. ساکنین محترم این منطقه می‌توانند در کوتاه‌ ترین زمان ممکن درخواست خرید و نصب ایزوگام در محمدشهر را از این نمایندگی معتبر داشته باشند و بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را از این نمایندگی دریافت نمایند.


جهت آشنایی با سایر نمایندگی ‌های مجموعه ایزوگام سایوند می ‌توانید به وب‌سایت این مجموعه به آدرس اینترنتی https://izogamsaivand.com/ مراجعه نمایید.



انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

برچسب ها: عایق رطوبتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته