دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1400 - 12:58

نخست‌وزیر فرانسه: اُمیکرون مثل برق در حال گسترش است

ژان کاستکس گفت: انتظار می‌رود شیوع سریع کرونای اُمیکرون در آغاز ژانویه بر سایر عفونت‌ها در فرانسه غالب شود و افزود این سویه مثل برق در حال گسترش است.
کد خبر : 628815
نخست وزیر کانادا



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از فرانس ۲۴، مقامات فرانسوی از مردم خواسته‌اند تا قبل از جشن‌های تعطیلات سال نو میلادی، واکسن یادآور کرونا را تزریق کنند، زیرا عفونت‌ها افزایش خواهد یافت و این در حالی است که دولت تلاش می‌کند از یک قرنطینه دیگر جلوگیری کند.


ژان کاستکس روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: موج پنجم کرونا با قدرت به فرانسه آمده است.


کاستکس همچنین گفت انتظار می‌رود شیوع سریع کرونای اُمیکرون در آغاز ژانویه بر سایر عفونت‌ها در فرانسه غالب شود و افزود این سویه مثل برق در حال گسترش است.


دولت فرانسه برای جلوگیری از شیوع ویروس در تعطیلات، کنسرت‌های عمومی و نمایش آتش‌بازی در جشن‌های سال نو را ممنوع کرد. همچنین از مردم خواسته است از تجمعات بزرگ خودداری و تعداد اعضای خانواده را که در کریسمس گردهم می‌آیند را محدود کنند. کاستکس گفت: هرچه کمتر باشید، خطر کمتری خواهید داشت.


فرانسه علاوه بر این، سفر به این کشور از خارج از اتحادیه اروپا، ازجمله از انگلیس را به‌شدت محدود کرده است، جایی که اُمیکرون رکورد در تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا رکورد زده است.


فرانسوی‌ها همچنین از امروز محدودیت‌هایی در مورد دلایل سفر از بریتانیا به فرانسه، تست منفی کرونا که ظرف ۲۴ ساعت گذشته صادرشده باشد و ۴۸ ساعت قرنطینه اجباری در بدو ورود از روز شنبه اعلام کردند.


انتهای پیام/۴۱۰۶/





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته