دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1400 - 09:16

بازی خطرناک عربستان با یمن بر سر جان سفیر ایران

عربستان با درخواست انصارالله یمن برای بازگرداندن سفیر ایران از صنعا برای گذراندن دوران کرونا در بیمارستان‌های کشورمان مخالفت کرده است.
کد خبر : 628718
حسین ایرلو

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از المسیره، پس‌ازآنکه حسن ایرلو به کرونا مبتلا شد، رهبران سیاسی انصارالله از عربستان خواستند که در سفری فوری، سفیر ایران به تهران بازگردد، ولی این موضوع با کارشکنی سعودی‌ها مواجه شده است.


روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا در گزارشی مدعی شد، طرف سعودی اقدام انصارالله را نشانه اختلاف عمیق میان ایران و صنعا می‌داند و از پذیرش درخواست انصارالله سر باز می‌زند.


این منبع افزود: سعودی‌ها به رهبران حوثی گفته‌اند به ایران اجازه نخواهند داد هواپیمای خود را برای برگرداندن ایرلو به یمن بفرستد، ولی به شرط آزادی اسیران مهم سعودی در دستان صنعا، سفیر ایران می‌تواند با هواپیما از صنعا به عمان یا عراق پرواز کند.


تاکنون مقام‌های ایران و انصارالله به‌طور رسمی درباره این موضوع اعلام موضع نکرده‌اند.


درعین‌حال منابعی در ریاض گفتند انصارالله درخواست خود را برای طی مراحل درمان سفیر ایران در تهران ارائه کرده که به دلیل ابتلا به کرونا در وضعیت سختی به سر می‌برد. مقام‌های سعودی دلیل انصارالله را قبول ندارند و مدعی هستند سفیر ایران در سلامت کامل به سر می‌برد و اجازه پرواز مستقیم او را به ایران نمی‌دهند.


این منابع گفتند، انصارالله تعهد کرده است به جای ایرلو هیچ سفیر جدیدی را نپذیرد، ولی پرواز او با فوریت انجام شود.


انتهای پیام/۴۰۳۳/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته