دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1400 - 16:47

بیماران سرطانی لبنان در ترس زندگی می‌کنند

داروهای سرطان آخرین داروهای بیماران خاص در لبنان هستند که احتمالاً بحران اقتصادی باعث شود یارانه مربوط به آن‌ها نیز قطع شود.
کد خبر : 628647
داروی سرطان



به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از شبکه الجزیره، ازآنجایی‌که لبنان بحران‌زده ماه گذشته لغو بخشی از یارانه‌های دارویی، ازجمله برخی داروها برای بیماری‌های مزمن را اعلام کرد، بیماران سرطانی نگران هستند که یارانه داروهای آن‌ها در مرحله بعدی لغو شوند.


جانت مرهیج، بیمار مبتلا به سرطان سینه، در یکی از بخش‌های مؤسسه سرطان نائف باسیل، در مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت (AUBMC)، گفت که فروپاشی اقتصادی که سیستم شکننده مراقبت‌های بهداشتی لبنان را فلج کرده، ناراحت‌کننده‌تر از ۱۵ سال زندگی در دوره جنگ داخلی است.


مرهیج ۶۳ ساله گفت: «در طول جنگ حداقل مردم پول داشتند. ما هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم».


وی که مادر چهار فرزند است از این نگرانی رنج می‌برد که در میان افزایش قیمت‌ها و کمبود دارو، نتواند داروهای موردنیاز برای تکمیل درمان را تأمین کند.


بیش از دو سال است که لبنان در تنگنای عمیق‌تر بحران اقتصادی به سر می‌برد که تقریباً سه‌چهارم جمعیت آن را در فقر فروبرده‌است.


بانک مرکزی این کشور سال‌ها برای دارو، سوخت و گندم یارانه‌هایی ارائه کرده است تا آن‌ها را در نرخ رسمی تعیین‌شده یک تا یک هزار و ۵۰۰ پوند لبنان نگه دارد. اما از زمانی که ارزش پول محلی در اواسط سال ۲۰۱۹ شروع به کاهش کرد، بانک مرکزی یارانه‌هایی را که باعث تخلیه ذخایر خارجی می‌شد قطع کرد.


انتهای پیام/۴۱۵۵/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته