فرهنگیان متناسب با نیاز آموزشوپرورش ادامه تحصیل بدهند
به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، یوسف نوری، وزیر آموزشوپرورش در دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان استان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با اشاره به شان بالای معلمی، اظهار کرد: اگر بحث معیشت معلمها را خیلی مطرح کنیم؛ منزلت، شان و جایگاه معلمی از بین میرود، البته باید پیگیر امور معیشتی معلمها باشیم.
وی با تأکید بر اینکه باید مطالبات فرهنگیان به روز پرداخت شود، گفت: حق معلمها نیست که پرداخت مطالباتشان به تعویق بیافتد و اگر تأخیری در این زمینه رخ داده از معلمها عذرخواهی میکنیم.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه از معلمی به عنوان یک دکترین یاد کرد و افزود: مهارت آموزش یک دکترین است، دکترین مهارتی است که برای تدریس باید وجود داشته باشد و چه بسا فردی دکترای یک رشته را داشته باشد، اما نتواند به تدریس بپردازد.
نوری با بیان اینکه در ورودی آموزشوپرورش باید جدی باشیم، گفت: برای حل مشکل کمبود معلم باید در کنار افزایش ظرفیت دانشگاههای فرهنگیان، از طریق آزمونهای استاندارد معلم استخدام کنیم.
وزیر آموزشوپرورش در ادامه از فرهنگیانی که قصد ادامه تحصیل دارند، خواست تا متناسب با نیازهای آموزشوپرورش تحصیل کنند.
وی با اشاره بهضرورت حضور معلمها در دورافتادهترین نقاط کشور در صورت نیاز، گفت: اگر در یک نقطهای از کشور نیاز به معلم باشد و کمبود معلم داشته باشیم، نمیتوانیم ادعای اجرای عدالت آموزشی را داشته باشیم.
نوری در ادامه اشارهای هم به مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت در پسا کرونا داشت و گفت: باید از ظرفیتهای دانشگاه علوم پزشکی، اولیاء و نهادهای خیریه مرتبط با امر سلامت برای حل مشکلات مرتبط با حضوری کردن آموزشها استفاده کرد و دانش آموزان را دوباره به آموزش حضوری برگردانیم.
وی ادامه داد: باید نظام آموزشی را به سمت آموزش مهارتهای زندگی سوق دهیم.
نوری در ادامه اشارهای هم به برنامهریزی برای جمعآوری مدارس تخریبی، کپری و کانکسی در کشور داشت و گفت: در تلاشیم تا از سال آینده در جهت حذف این نوع مدارس تلاش کنیم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/