دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار بزرگی با میرطاهری مطرح شد؛

همکاری مرکز مالکیت سازمان ثبت اسناد با دانشگاه آزاد اسلامی/ دکتری تخصصی مالکیت معنوی در دانشگاه تأسیس می‌شود

در دیدار رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس مرکز امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی دو طرف بر تلاش برای تأسیس رشته مالکیت معنوی در مقطع دکتری تخصصی تأکید کردند.
کد خبر : 628516
image-20211216141715-1.jpeg



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی، در دیدار رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رئیس مرکز امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی دو طرف بر فعال کردن زمینه‌های همکاری مشترک تأکید کردند.


میرطاهری در این دیدار گفت: با توجه به اهمیت مالکیت فکری در عرصه کنونی و حرکت کشور به سمت توسعه و پیشرفت ارتقای سطح علمی و دانشگاهی در حوزه مالکیت فکری نیاز کنونی کشور است براین اساس مرکز مالکیت معنوی با برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک سعی بر افزایش آگاهی عموم مردم به حقوق مالکیت معنوی را دارد در این راستا حسن بابایی معاونت قوه قضاییه و ریاست عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خط مشی‌های جدیدی را در این رابطه بر مرکز مالکیت معنوی تکلیف کرده‌اند.


وی در ادامه بیان کرد: با تأکید معاون قوه قضائیه، مرکز مالکیت معنوی با اتصال الکترونیکی به مراکز مرتبط از جمله وزارت صمت و سازمان غذا و دارو و سامانه بهین یاب و سازمان امور مالیاتی سعی بر افزایش سرعت رسیدگی به درخواست تولیدکنندگان واقعی و حمایت از آنها را دارد.


میرطاهری افزود: نهائی شدن و تصویب طرح قانون رسیدگی به اختراعات، علائم تجاری و طرح‌های صنعتی در مجلس شورای اسلامی از طرفی تأثیر زیادی در حمایت از مخترعین و تولیدکنندگان خواهد داشت و بسیاری از علائم تجاری ثبت شده نیز می‌بایست در مدت تعیین شده در چرخه تولید قرار گیرند در غیر این صورت برابر قانون اقدام خواهد شد.


محسن بزرگی رئیس مرکز امور حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تشریح فعالیت‌های این مرکز گفت: در مدت یکسال گذشته مجموعهٔ حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد در راستای صیانت از دارائی‌های دانشگاه احکامی به ارزش مجموعاً چهار هزار و پانصد میلیارد تومان اخذ کند.


در ادامه دو طرف بر تلاش برای تأسیس رشته مالکیت معنوی در مقطع دکتری تخصصی تأکید کردند و مقرر شد در کارگروه مشترکی مطالعات اولیه موضوع انجام و ضمن هماهنگی با مراجع ذی‌ربط در دانشگاه تأسیس این رشته‌مقطع را پیگیری کنند. همچنین با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد اقدامات لازم نسبت به همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز مالکیت معنوی در برگزاری همایش مالکیت معنوی صورت پذیرد هم‌چنین در این جلسه توافق شد طرفین اجرای برنامه‌های آموزشی مشترک در حوزه مالکیت فکری را در دستور کار خود قرار دهند.


انتهای پیام/4040/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته