دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1400 - 14:58

یک دفتر یادداشت با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

دفتر یادداشت دفترچه‌ای است که کاربردهای فراوانی دارد، از یادداشت کردن اتفاقات و تاریخ‌های مهم برای یادآوری در زمان مورد نیاز گرفته تا نوشتن خاطرات و .. می‌توان از دفتر یادداشت‌هایی که عموما ابعاد کوچکی هم دارند و حتی در جیب جا می‌شوند، استفاده کرد.
کد خبر : 628496
دفتر یادداشت



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، دفتر یادداشت دفترچه‌ای است که کاربردهای فراوانی دارد، از یادداشت کردن اتفاقات و تاریخ‌های مهم برای یادآوری در زمان مورد نیاز گرفته تا نوشتن خاطرات و .. می‌توان از دفتر یادداشت‌هایی که عموما ابعاد کوچکی هم دارند و حتی در جیب جا می‌شوند، استفاده کرد. ما در این مطلب علاوه بر پرداختن به قابلیت‌های دفتر یادداشت، چند نمونه از این محصول مانند دفتر یادداشت سیمی و .. را معرفی کرده و در انتها درباره فروشگاه اینترنتی دفتران اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که می‌توانید انواع دفتر یادداشت نهال و سایر محصولات این برند را از این سایت خریداری نمایید.


دفتر یادداشت چیست و استفاده از آن چه فایده‌ای دارد؟


دفترچه یادداشت محصولی است که شاید همه ما به همراه داشتن و استفاده از آن را در دوران تحصیل بخصوص دوره دبستان که لازم بود مشق شب و برنامه فردا را داخل آن یادداشت کنیم، به خاطر داریم اما شاید به قاطعیت بتوان گفت همیشه در جیب هر آدم موفقی یک دفتر یاداشت وجود داشته است. شاید این صحبت کمی عجیب به نظر برسد اما بزرگ‌ترین اساتید برای به خاطر سپردن کارهای مهم خود و همچنین یادداشت برداری در مورد موضوعات مهم از این دفتر استفاده می‌کرده‌اند و یا اگر تمامی کارآگاه‌های مهم دنیا را در فیلم و سریال‌ها دیده باشید برای یادداشت کردن رویدادها و اتفاقات مهمی که در مورد یک حادثه با آن برخورد داشتند از دفتر یادداشت استفاده می‌کردند.


شاید آنچه گفتیم خنده‌دار به نظرتان برسد اما در کتاب قانون 5 ثانیه، مل رابینز می‌گوید زمانی که ایده‌ای ناگهانی به ذهن‌مان می‌رسد تنها پنج ثانیه فرصت داریم تا آن را یادداشت کنیم و در زمان مناسب از آن استفاده کنیم. از این جمله چنین بر می‌آید که در غیر این صورت آن ایده از دست رفته و شما در بین مشغله‌های زندگی آن را گم و فراموش خواهید کرد. پس در دسترس بودن یک دفتر یادداشت می‌تواند به شما کمک کند تا پذیرای ایده‌های ذهنی خلاقانه و مهم خود باشید.


ویژگی‌های یک دفترچه یادداشت کارآمد


پس از پرداختن به اهمیت استفاده از دفترچه یادداشت بهتر است به نکاتی که یک دفتر یادداشت باید از آن بهره‌مند باشد، اشاره کنیم.



  • سایز دفترچه یادداشت


در حال حاضر دفترچه یادداشت با ابعاد گوناگونی در بازار وجود دارد که می‌توان به سایز B6 ‏ اشاره کرد. این دفتر بیشتر برای دفتر لغت مناسب می‌باشد که می‌توان لغات را به همراه معنی آن‌ها نوشت. ایده‌آل‌ترین نوع دفتر یادداشت سایزB5 است که برای هدیه دادن مناسب بوده و جهت استفاده به عنوان هدایای تبلیغاتی پیشنهاد می‌شود. برای نوشتن مطالب ضروری و ایده‌های خلاقانه و .. دفترچه یادداشت سایز B6 بسیار کارآمد خواهد بود.


همچنین اگر علاقمندید اتفاقات سفر خود را یادداشت کنید، دفترچه یادداشت سایز B7 که به آن پاسپورتی هم گفته می‌شود، می‌تواند مناسب کیف مدارک سفرتان باشد. یک نوع دفتر یادداشت سایز A7 هم وجود دارد که برای یادداشت لیست تکالیف دانش‌آموزان و همچنین لیست خرید منزل و .. مناسب خواهد بود.



  • جنس دفتر یادداشت


از دیگر ویژگی‌هایی که برای انتخاب و خرید دفتر یادداشت باید به آن توجه کرد، جنس جلد دفترچه است. اگر دفترچه یادداشت برای استفاده دانش‌آموزان و یا دانشجویان قرار است استفاده شود بهتر است دارای جلد پلاستیکی باشد ولی چنانچه استفاده شما از دفتر یادداشت به ندرت انجام می‌گیرد دفترچه‌هایی با جلد مقوایی و یا نمدی می‌تواند مناسب باشد. همچنین اگر علاقمندید از محصولات کلاسیک استفاده کنید و یا در نظر دارید دفترچه یادداشتی را به همکاران و دوستان خود هدیه دهید بهترین نوع آن می‌تواند دفترچه‌ای با جلد چرمی باشد.


یک دفتر یادداشت با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟



  • نوع صحافی دفتر یادداشت


از دیگر موارد مهم در انتخاب و خرید دفترچه یادداشت نوع صحافی آن است. دفتر یادداشت سیمی می‌تواند بهترین انتخاب برای کودکان و نوجوانان و همچنین افرادی که استفاده زیادی از دفترچه یادداشت دارند باشد. زیرا این نوع دفترچه یادداشت با قابلیتی که دارد به راحتی باز و بسته می‌شود و می‌توان روی برگه‌های آن به راحتی نوشت دیگر آن که دفتر یادداشت سیمی با توجه به قابلیتی که دارد چنانچه یک برگه از آن کنده شود برگه‌ای دیگر در آن سو از دفترچه جدا نمی‌شود.


دفترچه یادداشت چسبی نوع دیگری از دفتر یادداشت به شمار می‌آید که استفاده از آن کمی سخت است و برای افرادی که برگی از دفتر نمی‌کنند مناسب خواهد بود. دفترچه یادداشت با صحافی دوخته شده نیز یکی از پرکاربردترین انواع دفترچه یادداشت به شمار می‌آید.


از دیگر مواردی که در انتخاب و خرید دفتر یادداشت برای برخی افراد اهمیت دارد نوع خط به کار رفته در آن است. برخی ترجیح می‌دهند از دفترهای بدون خط استفاده کنند و دست‌شان برای هر نوع نوشتن خط باز باشد اما برخی دیگر به خط دار بودن آن توجه می‌کنند بخصوص افرادی که در حال یاد گرفتن یک زبان خارجی و تمرین خط آن زبان هستند خط دار بودن و یا دو خط بودن دفتر یادداشت می‎تواند برای آن‎ها اهمیت داشته باشد. همچنین برخی دفترچه‌های یادداشت شطرنجی و نقطه چین در بازار موجود است که برای در نهایت این شما هستید که انتخاب می‌کنید به چه نوع دفتر یادداشتی برای انجام کارهای روزانه و یا فعالیت‌های کاری و درسی و .. نیازمندید.


یک دفتر یادداشت با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟


لوازم التحریر برند نهال


برند نهال فعالیت خود را از سال 1359 در زمینه تولید انواع تقویم و دفتر یادداشت آغاز کرد و در سال 1362 توانست با چاپ و تولید انواع دفتر مدرسه با کیفیت، سهم بسزایی در بازار این محصول را به دست آورد. اما در سال 1370 بود که نام برند نهال را برای محصولات خود برگزید و از آن زمان تاکنون انواع دفتر مشق، دفاتر کلاسوری و دفتر یادداشت نهال را با این نام به بازار عرضه کرده است.


فروشگاه اینترنتی دفتران


فروشگاه اینترنتی دفتران فعالیت خود را در حوزه فروش انواع نوشت افزار بخصوص انواع دفتر و دفتر یادداشت نهال از اوایل سال 1400 آغاز کرده و در این راستا با اخذ نمایندگی از برند معتبر نهال به عنوان مرجعی برای عرضه انواع دفتر مشق و اداری و همچنین دفاتر دوخط، سه خط، چهارخط، دفاتر طراحی و نقاشی، دفتر شطرنجی، دفتر موسیقی، انواع کلاسور 4 حلقه و 26 حلقه، کاغذ کلاسور و... تبدیل شده است. برای خرید آنلاین و آسان از فروشگاه اینترنتی دفتران کافیست به سایت این فروشگاه به آدرس الکترونیکی https://www.daftaran.com/ مراجعه کرده و با انتخاب هر کالا و ارسال آن به سبد خرید، مراحل خرید خود را به راحتی و با چند کلیک انجام داده و آن را درب منزل و محل کار تحویل بگیرید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
محسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
۰
قبلا محصولات نهال تو خیلی از فروشگاه میشد پیدا کرد ولی الان کم شده و مثل سابق پیدا نمیشه
چند روز پیش بعد از کلی گشتن و نا امید شدن تونستم از این فروشگاه اینترنتی دفتران که زیر مطلب اشاره کردید، دفتر املا تهیه کنم
چون معلم پسرم تاکید کرده بودند از مارک نهال باشه
هلدینگ شایسته