دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1400 - 01:09

تعدد قوانین و آیین‌نامه‌ها یکی از دلایل بروز تخلف در دفترخانه‌ها است

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: تعدد قوانین و آیین‌نامه‌ها یکی از دلایل بروز تخلف در جامعه سردفترداران کشور است که باید با تنقیح قوانین و آیین‌نامه‌ها جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.
کد خبر : 628437
سازمان ثبت اسناد و املاک



به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: تقویت نظارت‌ها و اعمال مشوق بر دفترخانه‌های پاک دست یک ضرورت مبرم است.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: سردفترداران ایرانی از قشر سالم و پاک دست هستند و نباید اجازه داده تعداد انگشت‌شماری متخلف سلامت این جامعه خدمتگزار را زیر سؤال ببرند.


وی تأکید کرد: بازرسان باید با سردفترداران متخلف و آن‌هایی که بر تخلف اصرار می‌ورزند با شدت و با قاطعیت برخورد کنند.


بابایی ادامه داد: تعدد قوانین و آیین‌نامه‌ها یکی از دلایل بروز تخلف در جامعه سردفترداران کشور است که باید با تنقیح قوانین و آیین‌نامه‌ها جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.


وی با اشاره به صدور سند رسمی مالکیت خودرو در واحدهای غیر از دفترخانه‌ها اظهار کرد: این موضوع در یکی دو سال آینده موجب ایجاد یک چالش خواهد شد.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: هنگامی که یک نهاد سندی را صادر می‌کند باید به بانک‌های اطلاعاتی مربوطه دسترسی داشته باشد این در حالی است که اکنون سند رسمی مالکیت خودرو در واحدهای غیر قضایی و غیرتخصصی صادر می‌شود.


بابایی گفت: باید بدانیم خریدار یا فروشنده از افراد ممنوع معامله هستند یا خیر و دیگر موارد مشابه بررسی شود.


وی بیان کرد: تا ۴۵ روز آینده اسناد منابع طبیعی گلستان به اتمام خواهد رسید و سپس به سراغ اراضی زراعی و دیگر عرصه‌ها خواهیم رفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته