دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید دکتر طهرانچی از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از غرفه این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری بازدید کرد.
کد خبر : 628388
1



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با هفته پژوهش و فناوری با حضور در بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.


دکتر طهرانچی در حاشیه این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، به موانع موجود در ارتباط بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: زمانی که تلاش پژوهشگران و نخبگان عرصه فناوری کشور را می‌بینیم، این سؤال مطرح می‌شود که چرا این دستاوردها به عرصه اجرا درنمی‌آید و چرا همچنان صنایع ما با مشکلات متعددی مواجه هستند و گاهی این خبر را می‌شنویم که خط تولید یکی از کارخانه‌ها به دلیل تحریم تعطیل شده است. پاسخ ساده این است که جریان علم، فناوری، نوآوری و صنعت به یکدیگر متصل نیست.


وی ادامه داد: پاسخ دیگری که می‌توان به این سؤال داد، این است که باید اتفاقاتی رخ دهد تا اتصال و پیوند صنعت و دانشگاه برقرار شود. این اتفاق دو وجه دارد که یک سوی آن دانشگاه و سوی دیگر صنعت است. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال گذشته به ویژه در حال حاضر که برنامه راهبردی عملیاتی آن ابلاغ شده، تمرکز جدی در این خصوص دارد. از این رو یکی از بسته‌های کاری سند تحول و تعالی دانشگاه، تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه پاسخگو و حل مسئله است.


وی افزود: در راستای برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه، اقدامات بی‌شماری در برنامه راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی دیده شده که در بازدید از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی، رشد قابل توجهی را در مقایسه با سه سال گذشته در فعالیت پژوهشگران و نخبگان فناوری و کارهایی که در ارتباط با صنعت انجام شده، شاهد هستیم.


دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد تا بر موانع غلبه کند. در این راستا توانسته‌ایم ضمن برقراری ارتباط با شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی، صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و فراصندوق ستارگان را ایجاد کنیم و به پیوند و ارتباط صنعت و دانشگاه کمک کنیم.


دکتر طهرانچی در جریان این بازدید تأکید کرد مدیران پژوهشی معاونت‌های موضوعی و مجریان طرح بازمهندسی نظام آموزشی، پژوهشی و خدمات فناوری علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان و... باید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت‌های پژوهشی و همچنین آخرین دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرند.


در ادامه پژوهشگران، مخترعان و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای خود، پیشنهادها و دیدگاه‌هایشان را با دکتر طهرانچی مطرح کردند و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تأکید بر لزوم حمایت از فعالیت‌های پژوهشی، فناورانه و نوآورانه دانشجویان، مطالبی درخصوص توسعه فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه ارائه کرد.


دکتر طهرانچی در این بازدید از میز لرزه یک‌بعدی، ربات تغییر نور، دستگاه تصفیه هوا، پیروتکنیک بارورسازی ابرها، داروی ماهیان آکواریومی، فرش ماشینی آنتی باکتریال با قابلیت جاذب بو و خودتمیزشونده، ملات‌های سیمانی تقویت‌شده با نانوذرات، ماژول تعیین نقشه برجستگی از تصاویر طبیعی، خدمات نوین آزمایشگاهی و آنالیز دستگاهی و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در حوزه کشاورزی، واحد الکترونیکی در حوزه برگزاری کلاس‌های مجازی، واحد سمنان در حوزه واقعیت مجازی، واحد علوم و تحقیقات در تولید ترکیبات با خواص زیست پزشکی و نانو امولسیون زعفران ایرانی و... بازدید به عمل آورد.


انتهای پیام/۴۱۲۷



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته