دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1394 - 18:14
در جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

مدیر عامل منطقه آزاد بندر انزلی: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در مناطق آزاد تاسیس و مورد حمایت جدی قرار گیرند

جلسه کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور اعضا و جمعی از مسئولان در دفتر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
کد خبر : 62835

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این جلسه گفت: کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با هدف فعالیت جهت کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویی ایجاد شد.


دکتر علیرضا امیرتیموری، تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی سال آینده اقدامات در حال پیگیری در زمینه درآمدزایی در دو حوزه فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان در سطح واحدهای دانشگاهی استان در دست اقدام بوده که دستیابی به 20 درصد درآمدهای غیر شهریه از کل بودجه استان را در بر خواهد داشت.


رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استان به عنوان یکی از قطب های علمی کشور و استان اظهار داشت: در جهت فعالیت شرکت های دانش بنیان هدف گذاری مناسبی در مناطق آزاد کشور صورت گرفت و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان می توانند در مناطق آزاد تاسیس و مورد حمایت جدی قرار گیرند.


وی ادامه داد: پیشنهاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی به دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ثبت شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در منطقه آزاد بندرانزلی بوده تا از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین معافیت های منطقه آزاد برخوردار شوند.


مدیر عامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی تأکید کرد: منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی آمادگی آن را دارد تا برای طرح های دانش بنیان و اقتصادی پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، سرمایه گذاری مناسب را معرفی کند.


مهندس محمدحسین اصغریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گیلان نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: می توان با ترغیب و تشویق فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان جهت درآمدزایی و ورود به کسب و کارهای نوین در حوزه های بازاریابی، تجارت و توریسم کوشا بود.


درادامه هر یک از اعضای شورا نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته