دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

الگوی امنیتی در منطقه باید بدون دخالت بازیگران فرامنطقه‌ای باشد

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: الگوی امنیتی باید بدون دخالت بازیگران فرامنطقه‌ای و مبتنی بر یک الگوی بومی با حضور بازیگران منطقه و درک مشترک از امنیت، صورت گیرد.
کد خبر : 628303
سرتیپ فرحی پاکستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با «عبدالعزیز بن عبدالله المنذری»، معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان در سخنانی اظهار کرد: کشور عمان، کشور دوست و برادر ما در منطقه محسوب می‌شود و از جایگاه ویژه و ارزشمندی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.


وی با ابراز خرسندی از تاریخ روابط رسمی -سیاسی دو کشور گفت: به رغم روابط دیرینه دو کشور و ارتباط ملت‌ها، روابط ایران و عمان وارد پنجاهمین سالگرد آن شده است و این میزان از قدمت روابط دو کشور، همکاری‌ها و تعاملات، می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر کشورهای منطقه تبدیل شود.


جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که امنیت در غرب آسیا می‌بایست صرفاً توسط کشورهای منطقه تأمین شود، تصریح کرد: ترتیبات و الگوی امنیتی باید بدون دخالت بازیگران فرامنطقه‌ای و مبتنی بر یک الگوی بومی با حضور کلیه بازیگران منطقه و درک مشترک از امنیت، صورت گیرد.


سردار فرحی با اشاره به شانزدهمین دور از کمیسیون مشترک دوستی نظامی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گفت: این کمیسیون نمونه بارز و مثال‌زدنی از تعاملات دو جانبه است که نشان از اراده و تعهد بالای نیروهای مسلح ایران و عمان برای همکاری و تعامل فیمابین دارد.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت کشور عمان استقبال می‌کند، تأکید کرد: تعامل، گفت‌وگو، رایزنی و هم‌اندیشی با همسایگان بر سر مسائل مهم منطقه‌ای و کمک به پیشرفت آن‌ها اولویت دیپلماسی دولت جدید ایران است و در همین چارچوب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به کشورهای دوست به ویژه عمان خواهد بود.


جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بسیاری از محصولات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی با تکیه بر توانمندی بومی و داخلی، طراحی، تولید و ساخته می‌شود، گفت: وزارت دفاع آمادگی دارد تا در قالب تفاهم‌نامه‌ مشترک همکاری‌های دو جانبه و مبتنی بر علایق و نیازهای مشترک و مورد توافق دو طرف را گسترش دهد.


معاون عملیات و برنامه‌ریزی ستاد نیروهای مسلح سلطنت عمان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اشتراکات تاریخی و روابط عمیق پادشاهی عمان و ایران تأکید کرد: این نشست‌ها و جلسات مشترک به تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک خواهد کرد.


وی با بیان اینکه سلطنت عمان، ایران را دوست خود می‌داند و بسیار علاقه‌مند است از ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های علمی ایران بهره‌مند شود تصریح کرد: این موضوع در گفت‌وگوی کمیته‌های تخصصی میان دو کشور بررسی و ان‌شاءالله به نتایج مطلوبی برای هر دو کشور خواهد رسید.


سرتیپ «عبدالعزیز بن عبدالله المنذری» با اشاره به دارا بودن مرزهای آبی طولانی کشور عمان، همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان را در تأمین هر چه بیشتر امنیت دریای عمان مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در سایه همکاری و تعامل نیروهای مسلح دو کشور شاهد امنیت پایدار در این منطقه باشیم.


انتهای پیام/۴۱۶۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته