دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1400 - 11:57

لیست وسایل مورد نیاز برای سفر با ماشین شخصی

از این رو با داشتن یک لیست برای چک کردن وسایل مورد نیاز خود در سفر می‌توانید با اطمینان خاطر به مسافرت بروید.
کد خبر : 628232
سفر با ماشین شخصی



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، همه‌ی ما در هنگام سفر متوجه می‎شویم که برخی از وسایل ضروری خود را فراموش کرده‌ایم. از این رو با داشتن یک لیست برای چک کردن وسایل مورد نیاز خود در سفر می‌توانید با اطمینان خاطر به مسافرت بروید. وسایل ضروری در هنگام سفر با ماشین شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. چرا که ممکن است بسیاری از آن‌ها در میانه راه در دسترس نباشند و باعث بروز مشکل شوند. اقلام متفاوتی برای یک سفر با هر نمونه وسیله نقلیه‌ای واجب هستند که از مهم‌ترین وسایل ضروری به هنگام سفر با خودروی شخصی، محل اسکانی سیار می‌باشد که بتوان در جایگاهی مناسب در طول راه مقصد در آن استراحت کرد. وجود این وسایل لحظاتی لذت بخش و به دور از هراس را برای شما و هم سفرانتان به ارمغان می‌آورد.


چک لیست وسایل ضروری برای سفر با خودرو شخصی


مسافرت رفتن با ماشین شخصی، کشمکش‌ها و هیجانات مخصوص به خود را دارد. در کنار این شور و شوق، برداشتن وسایل مورد نیاز نسبت به سایر سفرها از حساسیت بیشتری برخوردار است. برای همین وجود یک چک لیست برای رفتن به مسافرت، به شما کمک می‌کند که اقلام ضروری و لازم خود را چک کنید و نگران جا گذاشتن یا فراموش کردن آن‌ها نباشید و از مسافرت خود لذت ببرید. در ادامه وسایل لازم جهت رفتن به مسافرت با یک خودروی شخصی به صورت کلی آورده شده است.



مدارک شخصی


از مهم‌ترین اقلام ضروری برای هر سفری، مدارک شخصی و هویتی می‌باشد که نبود آن‌ها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد. مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، دفترچه بیمه درمانی و... در سفر بسیار حائز اهمیت می‌باشند.



مدارک خودرو


پس از مدارک شخصی، برداشتن مدارک خودرو اهمیت بالایی دارد و در صورت بروز مشکل برای خودرو به آن‌ها نیاز است. همچنین عدم وجود مدارک خودرو در کنار آن، عملی غیرقانونی بوده و شامل جریمه از سوی راهنمایی و رانندگی می‌شود. مدارک واجب خودرو عبارتند از: گواهینامه رانندگی، کارت ماشین، بیمه شخص ثالث و بدنه، گواهی معایته فنی خودرو، کارت سوخت خودرو.



لباس و پوشاک


لباس و اکسسوری‌های مناسب برای سفر، بایستی با توجه به مقصد، مسیر و زمان سفر انتخاب شوند تا از برداشتن وسایل بیهوده نیز جلوگیری شود.



جعبه کمک‌های اولیه


وجود این جعبه به هنگام سفر با خودروی شخصی از واجبات است که در صورت بروز مصدومیت‌های جزئی کارآمد می‌باشد. این جعبه شامل بتادین، باند، داروهای مسکن، قرص‌های ضد اسهال و... می‌شود.



مکانی برای استراحت


مکانی که در آن راننده و سرنشینان جهت اسکان و استراحت انتخاب می‌کنند بسیار مهم است و باید به گونه‌ای باشد که از سختی راه بکاهد و لذت سفر را دو چندان نماید. علاقمندان به سفر با خودروی شخصی می‌توانند وسایلی همچون چادر مسافرتی، کیسه خواب، تشک ماشین و... را برای استراحت خود انتخاب کنند.



شناخته شده ترین وسایل جهت خوابیدن در مسافرت با ماشین شخصی


هنگامی که گردشگران، سفر با وسیله شخصی را انتخاب می‌کنند، نیازمند یک لیست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی هستند که علاوه بر این که وسایل ضروری را فراموش نکنند از برداشتن وسایل بیهوده نیز بپرهیزند. یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی در هنگام سفر با خودروی شخصی به آن توجه شود، انتخاب محلی برای اسکان و استراحت افراد می‌باشد که می‌توان آن را با توجه به نوع سفر، مقصد، مسیر و مدت زمان و فصل سفر رفتن انتخاب نمود. پرکاربردترین وسایلی که جهت استراحت با وسیله نقلیه شخصی در سفر مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر می‌باشند.



چادر مسافرتی


چادر مسافرتی یکی از شناخته‌ترین وسایل اقامت در سفر می‌باشد که به طور تقریبی در انواع سفرها همچون طبیعت‌گردی، مسافرت‌های خانوادگی، تفریح‌های چند روزه و ... به کار می‌رود. این وسیله که نیازمند محل اسکانی مناسب برای برپایی آن می‌باشد، در طرح‌ها، اندازه‌ها و انواع گوناگونی وجود دارد. البته لازم به ذکر است قبل از سفر از سالم بودن چادر مسافرتی اطمینان حاصل فرمایید و طریقه نصب آن را یاد بگیرید.علاوه بر این‌ها، برای انتخاب این نمونه از محل اقامت، به شرایط آب و هوایی محل مورد نظر توجه داشته باشید. همچنین چادر مسافرتی از بهترین گزینه‌های محل اقامت طبیعت‌گردی به شمار می‌رود که امکان زندگی کردن در طبیعت را برای شما فراهم می‌آورد.



کیسه خواب


لیست وسایل مورد نیاز برای سفر با ماشین شخصی


اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به مسافرتی بروید که شامل کوهنوردی و کوله‌گردی می‌شود، از بهترین گزینه‌های انتخابی پیش‌رو، کیسه خواب می‌باشد. این وسیله سبک که جای کمی می‌گیرد بیشتر برای کوهنوردان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بین علاقمندان به سفرهای ماجراجویانه محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید با توجه به نوع و مقصد سفر خود، کیسه خواب مورد نیاز خود را تهیه کنید. لازم به ذکر است که کیسه خواب گرما تولید نمی‌کند و تنها مانع از بیرون رفتن گرمای بدن شما می‌شود پس بایستی زیرانداز مناسبی برای آن داشته باشید و علاوه بر پوشیدن لباس کافی، مایعات و غذای کافی بخورید.



تشک ماشین


تشک ماشین یکی از نمونه‌های نوین تشک بادی می‌باشد که امروزه در بین کسانی که با خودروی شخصی به سفر می‌روند، محبوبیت بالایی کسب کرده است و به یکی از ثابت‌ترین اقلام ضروری سفر با ماشین شخصی تبدیل شده است. این تشک بادی که به همراه خود یک پمپ متصل به بدنه دارد در کمتر از پنج دقیقه باد می‌شود و فضای عقب خودرو را به استراحتگاهی مناسب تبدیل می‌کند. این وسیله با توجه به فضای عقب خودروها به صورت اختصاصی برای هر یک از آن‌ها طراحی شده است و دارای جنس رویه گوناگونی می‌باشد. تشک بادی ماشین اغلب توجه کسانی که راه طولانی در پیش دارند یا دارای فرزند کوچک می‌باشند را به خود جلب کرده است که می‌توانند آن را از کمپانی‌های متفاوت با قیمتی مناسب تهیه نمایند.



اقلام ضروری جهت استراحت در سفر با خودرو شخصی


انتخاب وسایل لازم برای سفر با ماشین شخصی نیازمند توجه بیشتری است چرا که علاوه بر هیجان راه، سختی‌هایی نیز دارد. یکی از وسایل ضروری که اهمیت بالایی دارد انتخاب نوع محل استراحت در راه می‌باشد که با توجه به نوع و زمان سفر تعیین می‌شود. همچنین وجود یک چک لیست مناسب به شما کمک می‌کند سفری بدون دغدغه و نگرانی را تجربه کنید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب