دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1394 - 14:38
حسینعلی امیری خبر داد

وزیر کشور و مسئولان اجرایی انتخابات عصر پنجشنبه به شورای نگهبان می‌روند/ مأموریت جهانگیری برای پیگیری صلاحیت‌ها

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه «پیگیری‌ها برای تجدیدنظر شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌های افراد در حال انجام است»، گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری از طرف آقای روحانی مسئول پیگیری این موضوع شده‌اند. عصر امروز نیز همراه با وزیر کشور برای پیگیری این موضوع به شورای نگهبان مراجعه خواهیم کرد.
کد خبر : 62822

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در دومین روز همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه «وزارت کشور و دولت از آزمایش مرحله ثبت نام داوطلبان انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها در گام اول سربلند بیرون آمد»، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس دهم، 12 هزار نفر در حوزه‌های انتخاباتی کشور بدون هیچ مشکلی و با رضایت کامل مرحله ثبت نام خود را طی کرده‌اند و پس از آن کار بسیار سنگین بررسی صلاحیت‌های آنها در هیات‌های اجرایی و با کمال افتخار انجام گرفت. وزارت کشور و دولت از این آزمایش سربلند بیرون آمدند.


امیری سخنان خود را در بحث حق‌الناس پی گرفت و گفت: حق‌الناس یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین واژه‌هایی است که در دین مبین اسلام بر آن تأکید شده است. متأسفانه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دارای حکومتی بودیم که توجهی به حق الناس نداشت و از آن غافل بود اما در دوران پس از پیروزی شاهد تأکید و توجه مکرر بر این موضوع هستیم.


وی افزود: پس از اینکه مقام معظم رهبری پیش از انتخابات سال 92 این واژه را بر زبان آوردند مشاهده کردیم کسانی که تردید داشتند به صحنه آمدند و همه گروه‌ها در انتخابات حاضر شدند و مشارکت کردند.


امیری خاطرنشان کرد که «باید به مسئولیت اخروی حق‌الناس در انتخابات دقت کنیم» و افزود: همانطور که رهبری نیز فرموده‌اند رأی مردم امانت است و ما به عنوان مسئولان کشور باید از این امانت پاسداری کنیم.


سخنگوی وزارت کشور به جایگاه بررسی صلاحیت کاندیداها در موضوع حق الناس، ادامه داد: بررسی صلاحیت کاندیداها نیز از جمله اقتضائات حق‌الناس است. آنجایی که کسی نباید وارد مجلس شود و فردی ناصالح و مجرم و خیانتکار است و اعتقادی به اسلام، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ندارد ما نیز به عنوان دولت مخالف حضور آنها در مجلس هستیم و ما نیز به دنبال رد صلاحیت‌ آنها هستیم.


وی تاکید کرد:‌ هیچ کس در دولت به دنبال فرستادن افرادی با چنین ویژگی به مجلس نیست. مطمئن باشید اگر اسناد و مدارکی وجود داشته باشد که کسی مرتکب خیانت و جرم شده است صلاحیت حضور در مجلس را ندارد و کسی از آنها دفاع نمی‌کند اما باید بر اساس قانون و مستند این موضوعات مطرح شود.


امیری افزود: همه کسانی که به نوعی در برگزاری انتخابات و شمارش آرا دخالت دارند باید دقت کنند که جایی حق‌الناس تضییع نشود. چنانچه در انتخاباتی که میلیون‌ها نفر در آن شرکت می‌کنند حقی ضایع شود در آن صورت دیگر طلب حلالیت کار آسانی نخواهد بود.


سخنگوی وزارت کشور در پایان گفت: با تلاش و کوشش استانداران و فرمانداران کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده یا رد شده است باید در مسیر قانونی قرار بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته