دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نهاوندیان در اجلاس داووس مطرح کرد؛

تمایل ایران برای پیوستن به WTO و بازیابی سهم خود از بازار جهانی نفت

رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس داووس از تمایل تهران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی خبر داد و گفت: ایران در دهه آینده به مهم‌ترین اقتصاد نوظهور دنیا تبدیل خواهد شد.
کد خبر : 62817

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، به نقل از اسپوتنیک، محمد نهاوندیان با حضور در اجلاس داووس در سوئیس گفت: تهران علاقه دارد عضو سازمان تجارت جهانی شود تا شرایط مورد نیاز را برای حفظ منافع مشترک بین‌المللی مهیا کند.


رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران هم اکنون عضو ناظر سازمان تجارت جهانی است و تمایل دارد همراهی خود با این سازمان را کامل کند تا شرایط بهتری برای همکاری و شراکت بین‌الملی مهیا شود.


تهران در سال 1996، برای اولین بار درخواست عضویت در سازمان تجارت جهانی را ثبت کرد که با مخالفت آمریکا برای این عضویت مواجه شد.


تصور بر این است که با حصول توافق تاریخی هسته ای بین ایران و 6 قدرت جهانی در تابستان 2015 اقبال ایران برای عضویت در سازمان تجارت جهانی افزایش یافته باشد.


به گزارش رویترز، نهاوندیان همچنین روز گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس گفت: ایران می‌تواند تا 10 سال آینده به در حال توسعه‌ترین اقتصاد دنیا بدل شود.


رئیس دفتر رئیس جمهوری توضیح داد: ایران ظرفیت تبدیل شدن به درحال پیشرفت ترین پدیده اقتصادی جهان را در دهه آینده خواهد داشت و تمایل دارد این فرصت را با سرمایه گذاران جهانی به اشتراک بگذارد.


وی همچنین به تمایل ایران برای افزایش تولید نفت اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن تحریم‌‌ها، ایران حتما سهم خود را از بازار نفت بازخواهد یافت و تلاش خواهد کرد که به سهمی که پیش از اعمال تحریم ها داشته است برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب