دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس مجلس: اقتصاد و اشتغال مهمترین دغدغه امروز کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی مهمترین دغدغه کشور مسئله اقتصادی است، از این رو اگر مسئله اقتصادی بهبود یابد دیگر حوزه‌ها و بخش‌ها نیز دچار تحول می‌شوند.
کد خبر : 62800

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی شب گذشته (چهارشنبه، ٣٠ دیماه) در دیدار با اعضای هیئت مدیره مجمع خادمان درمان و سلامت استان قم گفت: تمام مسائل و مشکلات دارای یک ریشه واحد بوده و این موضوعات به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند، از این رو تا زمانی که در کل کشور وضع اشتغال سامان پیدا نکند، مشکلات به نحو دیگری باقی می‌ماند، بنابراین راه حل این مسائل و مشکلات ایجاد اشتغال و ریشه‌کنی بیکاری است.


رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از بخش صنعت به ویژه صنعت استان قم برای توسعه اشتغال تاکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی مهمترین دغدغه کشور مسئله اقتصادی است، از این رو اگر مسئله اقتصادی بهبود یابد دیگر حوزه‌ها و بخش‌ها نیز دچار تحول می‌شوند.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عمده ای از روستاییان به علت معیوب بودن چرخه اقتصادی و نبود اشتغال به شهرهای بزرگتر مهاجرت می‌کنند، حال با توجه به این موضوع هر چقدر که خیرین در جهت رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها مانند مسکن و رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند، چون مشکل بیکاری و اشتغال رفع نشده، این مسائل باقی می‌مانند.


وی با اشاره به استقبال خیرین از اجرای طرح‌های اشتغالزا گفت: در شرایط کنونی که برجام و پرونده هسته‌ای حل و فصل و سنگ تحریم‌ها برداشته شده، موقعیت خوبی است که صنعتگران راحت‌تر کار کنند.


لاریجانی افزود: در چند سال گذشته اقدام‌های مناسبی برای توسعه زیرساختی استان قم مانند ایجاد قطار تهران-قم انجام شده و حتی برنامه‌ریزی شده تا در سفر آینده رئیس جمهوری چین، قرارداد فاز دوم پروژه متروی قم به صورت فاینانس امضا شود، اما مشکلی که ما از اول انقلاب تا کنون داشته‌ایم این بود که در روستاها تنها به زیرساخت‌ها توجه شده و به چرخه اقتصادی در این مناطق هیچ توجهی نشده که این مسئله موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است.


وی با انتقاد از شرایط بروکراسی در اداره‌های دولتی اعلام کرد: بخشهای حکومتی و دیوانی باید در خدمت تولیدکنندگان باشند که متاسفانه این موضوع وجود ندارد زیرا این بخش‌ها بسیار فربه و چاق شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب