دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1394 - 12:58
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

شهرداری تنها ارگانی است که برای جمع‌آوری معتادان برنامه دارد/ هر کس برنامه بهتری دارد، اجرا کند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر تنها ارگانی که برای جمع‌آوری معتادان و کارتن خواب‌ها برنامه دارد، شهرداری است، گفت: اگر شخص یا ارگان دیگری در این خصوص برنامه دارد، بیاورد و اجرا کند.
کد خبر : 62795

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در واکنش به انتقادات به طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن‌خواب‌ها که مدتی است از سوی شهرداری انجام ‌می‌شود، اظهار کرد: طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن خواب ها به طور مفصل در پنج جلسه از جلسات شورای شهر توضیح داده شد و در حال حاضر تنها ارگانی که برای این موضوع برنامه دارد شهرداری است.


وی افزود: اگر شخص یا ارگان دیگری در این خصوص برنامه دارد، بیاورد و اجرا کند. شهرداری در این طرح ورود پیدا کرده، در صورتی که ورود به این طرح بر عهده ما نبود و در واقع ما به دنبال این بودیم تا انضباط شهری را محقق کنیم، به همین منظور جلسات متعدی را در استانداری و به ریاست استاندار و هچنین وزیر کشور برگزار کردیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز در این طرح برخی از نهادها، شهرداری تهران را همراهی می‌کنند، اضافه کرد: با گذشت زمان اگر این طرح اشکالاتی داشته باشد آن را برطرف می‌کنیم. این طرح در ابتدای راه است و مدت زمان در نظر گرفته شده برای رسیدن به هدف دو سال در نظر گرفته شده است.


امرودی با بیان اینکه فاز سوم این طرح به تازگی آغاز شده است، عنوان کرد: سه مرحله از طرح جمع‌آوری معتادان و کارتن خواب‌ها هنوز به پایان نرسیده اما مردم احساس رضایت می‌کنند. امروز هیچ معتاد و یا کارتن‌خوابی در سطح منطقه هرندی وجود ندارد و تردد معتادان در حاشیه بزرگراه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.


وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود این طرح تنها در منطقه هرندی اجرا شود اما با توجه به عزم و همکاری سازمان‌های دیگر کل شهر تهران تحت پوشش این طرح قرار گرفت.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه دادستان تهران حدود سه روز قبل مجوز اجرای فاز سوم طرح جمع‌آوری معتادان را آغاز کرده است، تصریح کرد: با توجه به طرفیت کمپ‌ها و بررسی مقام قضایی، ما در هر روز اجازه ساماندهی تعداد مشخصی از معتادان و کارتن‌خواب‌ها را داریم. مقام قضایی پس از راستی آزمایی اجازه جمع‌آوری و انتقال به کمپ‌ها را صادر می‌کند.


امرودی با بیان اینکه هم‌اکنون مراکز بهاران در مناطق 9 و 16 فعال هستند، گفت: این مراکز از هشت ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته