دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1394 - 12:13
جلسه هیات امنای استان‌های البرز و قم همزمان برگزار شد

نسبت یک به ۴۰ استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز/ رشد مقالات ISI در واحد قم

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی البرز و قم با گزارش رئیس‌های دانشگاه‌های این دو استان همراه بود.
کد خبر : 62788

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در ابتدای هفتمین جلسه هیأت امنای استان البرز، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گزارشی آماری از عملکرد واحدهای این استان ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با 4 واحد کرج، نظرآباد، هشتگرد و طالقان، بیش از 39 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که این رقم، بیش از 34 درصد از کل دانشجویان استان را تشکیل می‌دهد.»


او یادآوری کرد در واحدهای چهارگانه استان البرز مجموعاً 620 عضو هیات علمی مشغول تدریس هستند و گفت: «در دانشگاه آزاد اسلامی این استان، نسبت هیات علمی به دانشجو یک به 40 است.»


میرزا هم‌چنین درباره طرح شفا گفت: «طرح‌های فاز یک و دو شفا در استان البرز به تأیید سازمان مرکزی رسیده و در مرحله انتخاب مشاور است. این استان همچنین یک مرکز رشد فعال دارد.»


گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی قم


دکتر سالار کسرائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم گزارشی از عملکرد واحد متبوع خود در سال 93 ارائه کرد و گفت: «واحد قم به عنوان تنها دانشگاه آزاد اسلامی این استان، دارای 13هزار دانشجوست که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.»


دکتر کسرائی به تعداد رشته های دایر در این واحد اشاره کرد و گفت: «در واحد قم 146 رشته در چهار دانشکده دایر است. این واحد همچنین دارای 190 عضو هیات علمی است.»


کسرائی خبر داد برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، پنج واحد فن‌آور در این استان دایر شده است و ادامه داد: «طرح شفای استان قم هم در کمیته تخصصی شفا در حال بررسی است. همچنین این واحد دارای یک مرکز رشد است.»


رئیس واحد قم گفت: «تعداد مقالاتی که از استان قم ISI شده اند، 290 مقاله است که با توجه به اینکه 40 مقاله، فقط در سال جاری ثبت شده، آمار قابل توجهی به شمار می‌آید.»


تصویب بودجه سال ۹۵ قم و البرز


در این جلسه، بودجه استان البرز در زمینه درآمد و هزینه 142 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 175 میلیارد تومان و بودجه استان قم از حیث درآمد و هزینه 47 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 60 میلیارد تومان، به تصویب اعضای هیات امنای این استان‌ها قرار گرفت.


همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی دو استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم دانشگاه، با اعمال اصلاحاتی تصویب و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بوده، در کمیسیون دائمی هیات امنای استان ها مطرح شود و تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به اطلاع اعضای هیات امنا برسد.


اختیار تغییر افزایش شهریه در رشته‌های غیرپزشکی استان‌های البرز و قم، به رئیس‌های واحدهای این دو استان تفویض شد. به این ترتیب، واحدها می‌توانند با هدف رقابت با دیگر دانشگاه‌های استان و جذب دانشجو شهریه را با افزایش زیر 15درصد و یا حتی بدون افزایش، در نظر بگیرند. البته هیات‌های امنا تاکید کردند که شهریه پایه برای دانشجویان فعلی دانشگاه آزاد اسلامی، همچنان بدون تغییر بماند.


واگذاری اختیار تصویب طرح‌های دانش‌بنیان در شورای اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها و اختصاص بخشی از شهرک‌های شفا به مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی استان، از دیگر مصوبات این جلسه بود که به اتفاق آرا به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته