دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1400 - 13:38
وزیر بهداشت انگلیس:

۴۰ درصد کرونایی‌های لندن مبتلا به سویه اُمیکرون هستند

وزیر بهداشت انگلیس با تأکید بر اینکه سویه اُمیکرون هر دو روز یک‌بار، تعداد مبتلایان را دو برابر می‌کند اذعان کرد که ۴۰ درصد پایتخت‌نشین‌ها به سویه جدید مبتلا شده‌اند.
کد خبر : 627777
ساجد جاوید

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از گاردین، مقامات انگلیسی اعلام کرده‌اند که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کل عفونت‌ها در لندن به دلیل ابتلا به سویه اُمیکرون است که با شکل «خارق‌العاده‌ای» در حال رشد است. این در حالی است که دولت از افراد بیشتری خواسته تا سومین دز واکسن خود را دریافت کنند.


ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس روز دوشنبه به اسکای نیوز گفت دولت نمی‌تواند مطمئن باشد که سویه اُمیکرون از گونه‌های قبلی ویروس خطر کمتری دارد.


وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد اکنون رقابت جدیدی بین واکسن و ویروس وجود دارد و برنامه واکسیناسیون بوستر (دز سوم) بهترین راه برای محافظت در برابر موج مرگبار دیگری از عفونت خواهد بود.


جاوید مدعی شد: آنچه اکنون در مورد اُمیکرون می‌دانیم این است که با سرعتی خارق‌العاده در حال گسترش است، چیزی که قبلاً ندیده بودیم. هر دو تا سه روز یک‌بار، موارد عفونت دو برابر می‌شود.


بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز یکشنبه در سخنانی نسبت به "موج جزر و مدی" اُمیکرون که به‌زودی این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد، هشدار داده بود.


انتهای پیام/۴۱۰۶/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته