ثبت رکورد آماری مدارس سما در اصفهان توسط دانشگاه آزاد لنجان
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از لنجان، فریده تاجی در جلسه مدیران و معاونان مجموعه مدارس سمای لنجان اظهار کرد: راهاندازی و پیگیری مدارس سما کار دشواری است. مدارسی موفق بودهاند که حمایت، صرف وقت، پیگیری و رصد رئیس دانشگاه را در پی داشته؛ بنابراین راهاندازی و ثبت رکورد مدارس سما در لنجان جای قدردانی ویژه دارد. این مجموعه نوپا از بسیاری مدارس قدیمی جلوتر بوده و رکورد آماری مدارس استان را زده است.
وی افزود: موفقیت مدارس سمای لنجان، نشاندهنده رهبری قوی، تیم شیردل و همراه با مدیریت مجموعه است. واحدهای دانشگاهی که برای مدارس سما و دانشآموزان خود سرمایهگذاری کرده، قطعاً نتیجه و بازخورد مثبت آن را در انتفاع دانشگاه مشاهده کردهاند. طرحهایی در مدارس سما بخشنامه میشود که مسئولان میتوانند این طرحها را بهعنوان برند مدرسه خود تهیه و ارائه دهند.(بیشتر بخوانید)
کارشناس مسئول آموزشی، پژوهشی و فرهنگی سمای استان اصفهان عنوان کرد: توجه به فراگیری و شناخت مفاهیم قرآن، یکی از وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت بوده؛ بنابراین تحقق این مهم در نظام آموزشی کشور مستلزم برنامهریزی منسجم، مشارکت فعال عوامل مؤثر و استفاده مناسب از ظرفیتهای موجود است. از اینرو ایجاد زمینه انس با قرآن با عنوان طرح قدس(قرآن در سما) در سه سطح دانشآموزان، دانشجویان و کارکنان سما اجرا میشود. در اجرای طرحهای سما الزامی وجود ندارد؛ اما از آنجایی که در مدارس اهداف اساسی سازمان سما پیگیری میشود، بهتر است از این فرصت فراهمشده استفاده کرده و به رشد تربیتی دانشآموز کمک کنیم.
تاجی با تأکید بر اهمیت شناسایی نقاط قوت مدارس مطرح کرد: در حوزه آموزش و پژوهش، ضروری است بر اساس سند تحول بنیادین گام برداریم و با مستندسازی و نمایش نقاط مثبت مدرسه باعث تبدیل مدارس به قطب و برند خاص و ویژه بشویم. نخستین نیاز در مدارس جدید توانمندسازی نیروی انسانی بوده و اهمیت به این مهم بسیار ضروری است.
لزوم مهارتآموزی و استعدادیابی دانشآموزان
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز با تأکید بر مهارتآموزی و استعدادیابی دانشآموزان گفت: یکی از پدیدههای نگرانکننده در جامعه امروز کثرت جوانان بیکار است؛ بنابراین بهمنظور مهار این روند نامطلوب و ایجاد شرایط بهتر برای اشتغال جوانان، ضروری بوده نظام آموزشی از ابتدا به سمت هدفمند کردن آموزشها سوق داده شود.
سیدمسعود داودی افزود: تقویت روحیه مهارتورزی در دانشآموزان، تعلیم مهارتهای فردی و اجتماعی و تسهیل روند جامعهپذیری آنان با ایجاد خودباوری برای کسب تجربه و شناسایی استعدادهای نوآموزان باید در رأس اهداف مدرسه قرار گیرد.
انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/
انتهای پیام/