دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شناسایی ۹۰۰ بخشنامه و دستورالعمل مخل صادرات

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۹۰۰ بخشنامه و دستورالعمل مخل و متناقض صادرات شناسایی شده است که در قالب کارگروه مشترک با دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی در حال شناسایی و رفع موانع هستیم.
کد خبر : 627700
پاک



به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علیرضا پیمان پاک، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در رویداد ملی صادرات اظهار کرد: در حوزه رفع تعهد ارزی ابلاغیه‌ای از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهور صادر شد که بخشی از آیین نامه‌ای اجرایی آن صادر شده و بخشی دیگر در حال تدوین است ضمن اینکه در حوزه رفع تعهد ارزی و واردات در مقابل صادرات هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و تلاش داریم تا به رفع چالش‌های پیش روی تجارت خارجی و صادرات بپردازیم در این باره همه زنجیره تولید، صادرات تا فروش و بازگشت ارز در قالب یک نقشه راه کامل تدوین و مشخص شده است.


وی افزود: وزارت اقتصاد نیز اعلام کرده ۲۶ دستگاه درگیر حوزه صادرات هستند و باید این فرایند تسهیل شود؛ بنابراین ما در سازمان توسعه تجارت باید پنجره واحد دولت در کنار صادرکننده باشیم؛ به همین علت، گلوگاه‌های تجاری مثل تعرفه‌ها و سرعت بخشی به پیمان‌های تجاری، شناسایی شده؛ ضمن اینکه چالش لجستیک نیز به طور جدی مورد توجه است.


رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: موضوع اتاق‌های پایاپای تهاتر با همکاری بانک مرکزی تشکیل شده ضمن اینکه، رفع موانع قانونی و حذف بخشنامه‌های متناقض هم در دستور کار است؛ در این باره ۹۰۰ بخشنامه و دستورالعمل مخل و متناقض صادرات شناسایی شده است که در قالب کارگروه مشترک با دستگاه‌های اجرایی و اتاق بازرگانی در حال شناسایی و رفع موانع هستیم.


پیمان پاک افزود: برای رفع تعهد ارزی، کارگروهی مشترک با بانک مرکزی تشکیل شده که در این حوزه هفتگی سه تا چهار جلسه برگزار خواهد شد.


وی اضافه کرد: وزارت خارجه همه ظرفیت دستگاه دیپلماسی خارجی را به کار گرفته است بنابراین از این پس اجرای برنامه توسعه صادرات با همکاری وزارت صمت و امور خارجه پیش خواهد رفت.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته