ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران بهزودی آغاز میشود
به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، جلسه بررسی برخی پروژههای وزارت راه و شهرسازی با حضور محمد مخبر، معاون اول رئیسجمهور برگزار که در این جلسه بر استفاده از توان داخل برای پیشبرد پروژههای ریلی تأکید شد.
مخبر در این جلسه که با حضور وزرای راه و شهرسازی، نفت، رئیسکل بانک مرکزی، شهردار تهران و همچنین استانداران بوشهر، فارس و مازندران و مسئولان دستگاههای مربوطه انجام شد، با اشاره به دانش و توانایی جوانان و شرکتهای دانشبنیان ایرانی در ساخت واگن قطارهای درونشهری تأکید کرد: جوانان ایرانی با وجود تحریمها و مشکلات توانستهاند دانش ساخت واگن و سیستم رانش واگن را بهصورت کاملاً بومی در اختیار داشته باشند که این دستاورد میتواند در بخشهای مختلف مورداستفاده قرار گیرد، بر همین اساس باید نیاز کشور در زمینه تأمین واگن از شرکتهای داخلی فراهم شود.
وی با تأکید بر اینکه باید در طرحهای توسعهای ریلی کشور منافع مردم و سایر بخشها تأمین شود، از وزارت راه و شهرسازی خواست تا هر چه سریعتر طرح جامع توسعه راهآهن کشور را بر اساس رفع نیازهای حملونقل درون و برونشهری و همچنین باربری کشور تدوین کند.
همچنین در این جلسه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها، گزارشی از پروژه تأمین واگن مترویی در کشور و همچنین وضعیت خطوط متروی در دستساخت و بهرهبرداری ارائه کرد و مقرر شد با رفع مشکلات بانکی و برخی چالشها و موانع موجود، تأمین واگنهای متروی مورد نیاز در شهر تهران، کلانشهرهای کشور و حومه تهران هر چه زودتر نهایی شود.
«طرح تأمین ۲۰۰۰ واگن شهری» برای شهر تهران و حومه آن از دیگر تصمیمات این جلسه بود و مقرر شد، پروژه ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن متروی تهران از این طرح هر چه زودتر عملیاتی شود و در همین راستا و رفع نیاز بخشی از ۶۳۰ واگن مورد نیاز تهران، قرارداد ساخت سالانه ۱۰۵ دستگاه واگن بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران با شرکتهای داخلی نهایی شود.
همچنین در این جلسه در خصوص مشکلات و موانع بر سر راه قرارداد تأمین ۳۱۵ واگن مترو در شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز بحث و تبادلنظر شد.
در ادامه نیز با توجه به سفرهای استانی حجتالاسلام ابراهیم رئیسی به استانهای فارس و بوشهر و تأکید رئیسجمهوری برای احداث راهآهن شیراز-بوشهر-عسلویه مقرر شد با رفع موانع و مشکلات و همکاری وزارت نفت و راه و شهرسازی عملیات اجرایی این خط ریلی کشور و اتصال به راهآهن سراسری کشور آغاز شود.
بهسازی راه اصلی محور هراز نیز از دیگر تصمیمات این جلسه بود و تأکید شد که تعریض و چهار بانده کردن محور هراز با تأمین اعتبارات مالی و اتمام بخشهای باقیمانده از برخی نقاط مسیر، تکمیل این محور پرتردد و مهم نهایی شود تا از بار ترافیکی چند ساعته آن کاسته شود.
انتهای پیام/