دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1400 - 15:10
ادامه اقدامات عجیب شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی؛

رئیس فدراسیون چوگان را داخل مجموعه راه ندادند/ بنرهای ثبت‌ جهانی برداشته شد

رئیس فدراسیون چوگان روز پنج‌شنبه قصد ورود به مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا داشت اما از ورود او به این مجموعه جلوگیری کردند.
کد خبر : 627259
چوگان



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، اواخر آبان ماه سال جاری بود که مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا از سوی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پلمپ شد. مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا در شرق تهران در راستای ثبت جهانی "چوگان، بازی سوار بر اسب همراه با موسیقی و روایت گری" در یونسکو به منظور پاسداری و ترویج این رشته ورزشی ایرانیان در دهم خردادماه ١٣٩۴ به شماره ۳۱۲۵۱ به عنوان اثر ملی در فهرست آثار ملی غیر منقول ایران ثبت شد. این اقدام در شرایطی رخ داد که رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر طی سخنانی بر اهمیت چوگان و توجه به حفظ و توسعه این رشته ورزشی تاکید کردند.


با توجه به اینکه ۱۶ آذرماه پنجمین سالگرد ثبت ورزش چوگان به نام ایران، در یونسکو است، فدراسیون چوگان هم برای این اقدام ارزشمند بنر نصب کرده بود، اما متأسفانه این بنر بدون هماهنگی برداشته شد. همچنین روز پنج‌شنبه ابراهیم نوزایی رئیس فدراسیون چوگان قصد ورود به مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا داشت اما از ورود او جلوگیری کرده‌اند و با بیان اینکه امروز روز کاری او نیست، اجازه ورود به این مجموعه را ندادند.


انتهای پیام/۴۰۵۷/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته