سرمایهگذاری سازمان توسعه صنعتی برای مرکز مهارتآموزی پوشاک دانشگاه فنیوحرفهای
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ابراهیم صالحیعمران صبح امروز در مراسم هیئت رئیسه این مرکز آموزشی، از بهرهبرداری مرکز مدیریت مهارتآموزی پوشاک ایرانی اسلامی با سرمایهگذاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در دانشگاه فنیوحرفهای با همکاری و مشارکت وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی خبر داد.
وی با بیان اینکه آموزش عالی مهارتی، کوتاهترین مسیر برای اشتغال فارغالتحصیلان است؛ پارادوکس تورم فارغالتحصیلان رشتههای نظری از یک سو و نیاز شدید بنگاههای اقتصادی و خدماتی به نیروی متخصص ماهر را مهمترین چالش آموزش کشور اعلام کرد.
رئیس دانشگاه فنیوحرفهای با بیان اینکه دولت و مجلس باید بحث سرمایهگذاری مولد و پربازده در حوزه تکنولوژیهای مرتبط با آموزش مهارتی را بهصورت جدی پیگیری کرده و از تجارب بینالمللی در این خصوص استفاده کنند به چالشهای اقتصادی اجتماعی و امنیتی بیکاری اشاره کرد و افزود: با تجمیع سرمایهگذاریهای دولت و بخش خصوصی در دو حوزه صنایع و بنگاههای اقتصادی و افزودن بخش بودجه آموزش مهارتی به سر جمع این سرمایهگذاریها در حوزههای پایین دستی عملاً معضل بیکاری تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.
در ادامه این مراسم رئیس انجمن آموزش عالی کشور با بیان اینکه برنامهریزی طراحی و تدوین سرفصلهای درسی ردههای مختلف شغلی، صدور گواهینامه مشترک بینالمللی تأمین فضای کارگاهی در دانشکده فنیوحرفهای دختران دکتر شریعتی تهران، از مسئولیتهای دانشگاه و تأمین تجهیزات ماشین آلات استخدام مربیان بینالمللی را سازمان توسعه صنعتی ملل متحد به عهده داشته و هزینههای اجرایی دوره و حضور اساتید بینالمللی نیز به عهده وزارت کار خواهد بود.
صالحی عمران از اجرای طرح برند ملی برای نخستین بار در دانشگاه فنیوحرفهای خبر داد وگفت: طرح برند ملی سبب سرمایهگذاری سازمان های بینالمللی، صنایع بزرگ داخلی نظیر اسنوا، گلدیران و اتحادیه تولیدکنندگان آسانسور و پلهبرقی در ماههای اخیر در این دانشگاه شده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که جذب فارغالتحصیلان این دانشگاه در صنایع خانگی تولید ایران و شرکتهای تابع تراکتورسازی و سایر موارد را از نمونههای موفق ارتباط صنعت و دانشگاه در اجرایی کردن مأموریت های بالقوه دانشگاه است.
رئیس دانشگاه فنیوحرفهای کشور با تأکید بر اینکه با طرح احداث این مرکز از بعد فرهنگی نیز در سطح جهان به ترویج پوشاک ایرانی اسلامی دست خواهیم یافت، بیان کرد: کشور ترکیه در سال ۲۰۲۳ صادرات ۱۰۰ میلیارد دلاری پوشاک و صنایع وابسته را در برنامه خود قرار داده است. در کشور ما نیز در سند چشمانداز ۱۴۰۴ شاغلین صنعت نساجی و پوشاک ایران باید به ۵۰۰ هزار نفر افزایش یابد که قسمت عمده آن میتواند با سرمایهگذاری بسیار اندک در حوزه طراحی مد و پوشاک مرتفع گردد.
وی اضافه کرد: برندهای معتبر داخلی و صنایع تولید پوشاک و چرم اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک هم از احداث، تجهیز و راه اندازی این مرکز ابراز خرسندی و حمایت ویژه داشتهاند زیرا با راهاندازی این مجوعه کمنظیر در دانشگاه فنیوحرفهای برنامه آموزش سالانه بیش از هزاران نفر از فعالان طراحان و صنعتگران حوزه مد و پوشاک در این مرکز صورت میگیرد.
لازم به ذکر است، حجم تجارت جهانی پوشاک در سال گذشته ۴۱۲ میلیارد دلار بوده که ایران سهم ۸ میلیارد دلاری در آن داشته است که بر اساس آمارهای غیر رسمی ۱/۸ میلیارد دلار واردات غیر رسمی و به صورت قاچاق است. سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یک سازمان تخصصی زیر مجموعه سازمان ملل متحد است که مقر آن در وین اتریش است. هدف اصلی این سازمان ارتقاء و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال گذار و توسعه روابط صنعتی بینالمللی است.
انتهای پیام/
انتهای پیام/