دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1400 - 11:33

تزریق ژل به کدام نواحی انجام می‌شود؟

تزریق ژل یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که برای ارتقا زیبایی انجام می شود و در حال حاضر بیشتر کلینیک‌های پزشکی از این ماده تزریقی برای ایجاد تغییرات دلخواه فرد به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند.
کد خبر : 627160
رپرتاژ




به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، تزریق ژل یکی از محبوب ترین کارهایی است که برای ارتقا زیبایی انجام می شود و در حال حاضر بیشتر کلینیک‌های پزشکی از این ماده تزریقی برای ایجاد تغییرات دلخواه فرد به شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند، مثل تزریق ژل گونه، رفع خط خنده، رفع خط اخم و یا زیر چشم و برطرف کردن گوی زیر چشم و اخیرا برای زاویه سازی فک و چانه هم از آن استفاده می‌کنند.


بنابراین پیشرفت صنعت در این حوزه و وجود روش‌های متعدد برای رسیدن به زیبایی بیشتر، موجب شده که بازار زیبایی روز به روز داغ‌تر و جذاب‌تر شود و مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند. اما سوال اینجاست که تزریق ژل دقیقا برای چه قسمتی‌های کاربردی است و می‌تواند تاثیر خود را بر ناحیه مورد نظر بگذارد، برای چه قسمت‌های مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و یا مورد تایید سازمان‌های بهداشت و سلامت نیست.


این سوالات مواردی هستند که یک فرد زیباجو باید نسبت به آن‌ها اطلاع کافی داشته باشد تا بتواند با هدفمندی درست زیبایی صحیح را به صورت خود هدیه دهد. در این مقاله به طور کامل به سوالات بالا پاسخ خواهیم داد. بنابراین اگر جز آن دسته از افرادی هستید که نیاز دارید، در مورد تزریق ژل به بخش‌های مختلف بدن اطلاعات مناسبی کسب کنید و تاثیر و نتیجه آن را بدانید بهتر است این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.


تزریق ژل چیست ؟


همان طور که از اسمش پیداست، یک ماده ژل مانند برای زیبایی و شادابی صورت در سلول‌های پوستی تزریق می‌شود. این ژل از مواد بسیار مرغوب و باکفیت مثل اسید هیالورونیک، پلی آل لاکتیت اسید، کلسیم هیدورکسی لاپاتیت می‌باشد که هر کدام برای نوعی چین و چروک و یا برای رفع یکی از نواقص صورت استفاده می‌شود. اما بیشترین کاربرد از بین ژل‌های تزریقی ژل اسید هیالورونیک است که تاثیر همه جانبه بر روی پوست و زیبایی دارد.


از آنجایی که پوست انسان در معرض اشعه فرابنفش خورشید و یا آلاینده‌های محیطی قرار دارد، به سرعت وارد واکنش با هر یک از این موارد نامبرده می‌شود و سلول‌های پوستی در معرض تخریب و آسیب دیدگی قرار می‌گیرند. به دنبال این آسیب میزان و مقدار کلاژن موجود در پوست که موجب قوام و شادابی پوست است، کاهش می‌یابد و پوست تحلیل می‌رود و دچار افتادگی می‌شود که ما این افتادگی را به صورت خط اخم، خط لبخند، افتادگی گونه‌های و چین و چروک‌های در پیشانی و زیر چشم‌ها می‌بینیم.


اینجاست که باید پوست را به دوران جوانی بازگردانیم و معمولا این کار را با تزریق ژل انجام می‌دهند که سریعا زیبایی پوست را باز می‌گرداند و همین امر موجب تحریک کلاژن در سلول‌های پوستی می‌شود. در واقع با یک تیر چند نشانه را هدف می‌گیریم.


تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و بدن


اکنون که با ساختار ژل و تاثیر آن آشنا شدید. بهتر است بدانید که ژل دقیقا به کدام یک از بخش‌های بدن و صورت تزریق می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی در پر کردن و لیفت کردن صورت داشته باشد.


تزریق ژل در لب


بیشترین کاربرد ژل برای حجم دادن به لب‌هاست و متقاضیان زیادی از سر تا سر دنیا شیفته این نوع تزریق هستند. این نوع عمل زیبایی برای کسانی که لب‌های نازک دارند و یا در اثر افزایش سن یا موارد دیگر چربی و حجم خود را از دست داده‌اند؛ بسیار کاربردی است. در کنار زیبایی که تزریق ژل به لب‌ هدیه می‌دهد، انواع مختلفی دارد که می‌توانید متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.


مثلا برخی از مدل های تزریق ژل لب عبارتند از :



  • ژل لب روسی : ژل لب روسی یک نوع تزریق کاملا طبیعی و ساده است که زیبایی خاصی را به لب‌ها می‌دهد. این نوع تزریق برای کسانی که از جلب توجه زیاد بیزار هستند و دوست دارند یک مقدار حجم طبیعی به لب‌های خود بدهند و البته برای بار اول قصد دارند؛ این عمل زیبایی را انجام دهند، ژل لب روسی بهترین پیشنهاد است.



  • ژل لب عروسکی : در ژل لب عروسکی تزریق به لب پایینی و یک مقدار به میانه‌ای از لب بالایی صورت می‌گیرد که در این نوع تزریق هم تقریبا به مقدار طبیعی است، منتهی از نوع ژل لب روسی کمی بیشتر است.



  • ژل لب قلوه‌ای :همانطور که از اسمش پیداست این نوع ژل از دو مورد قبلی بیشتر تزریق می‌شود و در ضمن در تمامی قسمت‌های لب از جمله میانه، کناره، بالای و پایینی لب به یک اندازه تزریق انجام می‌شود و لب‌ها پر و پر حجم جلوه می‌کنند.


تزریق ژل به کدام نواحی انجام می‌شود؟


تزریق ژل به صورت


تزریق ژل به فک بعد از ژل لب بیشترین متقاضی را دارد، مخصوصا زمانی که فرد احساس کند که چربی این بخش تحلیل رفته است و گونه‌ها آن جذابیت و برجستگی گذشته را ندارند. بنابراین برای خوش حالت کردن و طروات دادن به گونه‌ها می‌توان از ژل استفاده کرد. تزریق ژل به گونه‌ها یک مزیت دیگر هم دارد، برای کسانی که درگیر چین و چروک‌های پوستی شده‌اند، روش ایده‌الی است که هم به خوش فرم بودن گونه‌ها کمک کنند و هم چین و چروک‌ها را محو کنند.


ژل برای همه قسمت‌های صورت به کار برده می‌شود و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. همان طور که گفتیم در ناحیه لب، گونه تزریق می‌شود. از طرفی هم برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم هم متخصصان تزریق ژل را پیشنهاد می‌دهند و برای زاویه‌دار کردن صورت به ناحیه فک و چانه به مقدر مناسب می‌توان از ژل استفاده کرد تا به یک صورت پر و خوش فرم دست یابیم. که در ادامه به صوت جزیی‌تر توضیح خواهیم داد.



  • ژل تزریقی زیر چشم



چشم‌ها نافذترین بخش صورت هستند و زیبایی آن‌ها موجب زیبا شدن صورت می‌شود. اگر چربی در این ناحیه و زیر چشم کم شود و سیاهی و لکه‌های تیره نمایان شود، از ظاهر زیبا کاسته می‌شود. برای همین به کمک تزریق ژل می‌توانید گودی و تیرگی زیر چشم را به حد قابل چشمگیری کم کنید و جذابیت چشم‌های خود را دوباره بازگردانید.



  • ژل فک و چانه



برای کسانی که دوست دارند، فرم صورت آن‌ها دارای شکل و شمایل زاویه‌دار پیدا کند، استفاده از ژل می‌تواند یک پیشنهاد خوب باشد. برای این کار باید حتما از یک متخصص متبحر و با تجربه کمک بگیرید. در برخی از موارد استفاده از ژل زیاد موجب فرم‌دار شدن صورت نخواهد شد و نتیجه عکس خواهد داد.



  • ژل بینی



تزریق ژل به بینی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. چرا که هزینه‌ای به صرفه‌تر دارد و در کنار آن نیازی به عمل جراحی باز نیست و برای افرادی که دارای قوز بینی هستند، یا در دو طرف بینی قرینه‌گی وجود ندارد و همچنین نوک بینی دچار افتادگی شده است، می‌توان از تزریق ژل استفاده و معایب را رفع کرد.


تاثیر گذاری و ماندگاری ژل


میزان ماندگاری ژل به چند عامل وابسته است :



  • نوع برندی که استفاده شده است.

  • ناحیه‌ای که ژل تزریق شده است.

  • نوع درمانی که در نظر گرفته شده است.


مثلا ژل لب سریع‌تر از سایر نواحی از بین می‌رود و ژل بینی شاید نسبت به بقیه قسمت‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای آشنایی بیشتر و بهتر با ماندگاری بالای ژل‌ها می‌توانید به مقاله‌ای تحت عنوان " هر چیزی که باید در مورد ژل بدانید " مراجعه کنید تا با دید بهتر و آگاهانه‌تری اقدام به تزریق ژل به صورت و اندام خود کنید.


بهبود پوست با تمدید ژل


معمولا با یک بار تزریق ژل نمی‌توان انتظار تاثیر چشمگیر و یا همیشگی داشت. باید این نوع تزریق تکرار شود و از طرفی نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنیم که برداشتن خود ژل از صورت دردسر بسیار زیادی دارد و موجب بد فرم شدن صورت می‌شود.


انتهای پیام/ ر




انتهای پیام/

برچسب ها: تزریق ژل ژل گونه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته