دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1400 - 10:52

ادویه ماهی چیست؛ طرز تهیه و ترکیبات + راز از بین بردن بوی زهم ماهی

ماهی به دلایل خواص فراوانی که دارد بهتر است به گونه ای تهیه شود که خوردن آن برای همه افراد مخصوصا بچه ها، خوشایند باشد.
کد خبر : 627145
image-20211211104349-1.jpeg



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، ماهی یکی از غذاهای جهانی است که استفاده از آن در ایران رو به افزایش است. ماهی به دلایل خواص فراوانی که دارد بهتر است به گونه ای تهیه شود که خوردن آن برای همه افراد مخصوصا بچه ها، خوشایند باشد. به همین جهت از بین بردن بوی زهم ماهی و همچنین نوع ادویه ماهی در تهیه و پخت آن بسیار مهم است.


آشنایی با ترکیبات ادویه ماهی


ادویه ماهی با توجه به منطقه مورد استفاده دارای تنوع زیادی است؛ مثلا جنوبی ها بیشتر از فلفل برای تند کردن ماهی استفاده می کنند و شمالی ها بیشتر از سبزی های معطر و سیر برای طعم دار کردن ماهی استفاده می کنند. زمان خرید ادویه جات دانستن ترکیبات ادویه ماهی به شما کمک می کند که بهترین و تازه ترین ادویه مخصوص ماهی را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با دو نوع ادویه مخصوص ماهی پرطرفدار و معروف آشنا شوید:


نوع اول از ترکیبات ادویه ماهی



  1. تخم گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری

  2. پودر پیاز: ۲ قاشق غذاخوری

  3. پودر سیر: ۱ قاشق غذاخوری

  4. پودر فلفل سیاه: یک قاشق مرباخوری

  5. پودر فلفل قرمز: ۱ قاشق چایخوری

  6. پودر زیره: ۲ قاشق مرباخوری

  7. پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری

  8. پودر زردچوبه: ۱ قاشق غذاخوری

  9. پودر زنجبیل: ۱ قاشق مرباخوری

  10. پودر میخک: ۱ قاشق چایخوری

  11. نمک: به مقدار لازم


نوع دوم از ترکیبات ادویه ماهی



  1. پودر گشنیز: ۲ قاشق غذاخوری

  2. پودر لیمو عمانی: ۲ قاشق غذاخوری

  3. پودر سیر: ۱ قاشق غذاخوری

  4. پودر فلفل سیاه: ۱ قاشق مرباخوری

  5. پودر پاپریکا: ۱ قاشق مرباخوری

  6. پودر رزماری: ۱ قاشق مرباخوری

  7. پودر زنجبیل: ۱ قاشق مرباخوری

  8. پودر آویشن: ۱ قاشق غذاخوری

  9. پودر گل: ۱ قاشق غذاخوری

  10. پودر میخک: ۱ قاشق چایخوری

  11. نمک: به اندازه لازم


طرز تهیه ادویه ماهی


هر یک از انواع ترکیبات ادویه ماهی را که انتخاب کنید، می توانید ترکیبات را جداگانه به صورت دانه، چوب یا سبزی خشک شده به صورت خرید ادویه عمده از ادویه فروشی های معتبر تهیه کرده و بعد از آسیاب کردن، با یکدیگر ترکیب کنید. این گونه می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، اندازه ترکیبات را نیز تا حدودی کم و زیاد کنید. بعد از ترکیب کردن مواد با یکدیگر، آنها را درون یک شیشه تمیز ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.


راز از بین بردن بوی زهم ماهی


ادویه ماهی چیست؛ طرز تهیه و ترکیبات + راز از بین بردن بوی زهم ماهی


برای از بین بردن بوی زهم ماهی، راه های بسیاری وجود دارد. هر منطقه و هر آشپزی با توجه به نوع پخت، روش مخصوص به خود را دارد. معمولا برای مزه دار کردن و از بین بردن بوی زهم هر گوشتی از جمله گوشت ماهی، آن را در مواد خوابانده یا به اصطلاح آن را مرینیت می کنند. ما در اینجا به چند نمونه معروف آن اشاره می کنیم.


نوع اول: مزه دار کردن ماهی با ادویه ماهی به همراه روغن زیتون


در این روش ابتدا ماهی را آغشته به روغن زیتون کرده و سپس از ادویه ماهی که در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم به مقدار لازم روی سطح ماهی می مالیم. روغن زیتونی که قبلا ماهی را به آن آغشته کرده ایم، موجب می شود ادویه مخصوص ماهی به راحتی به سطح ماهی بچسبد. ماهی را بهتر است درون ظرف درب داری مرینیت کنیم. بعد از افزودن مواد، درب آن را گذاشته و به مدت یک تا دو ساعت درون یخچال بگذاریم. حالا می توانید به هر روش دلخواهی آن را پخته و نوش جان کنید.


نوع دوم: مزده دار کردن ماهی با ادویه ماهی به همراه آبلیمو


در این روش کافی است مقداری دلخواه از آبلیمو را داخل یک ظرف ریخته، سپس ادویه ماهی خود را به آبلیمو اضافه کرده، خوب به هم بزنیم. حالا با یک فرچه، ترکیب آبلیمو و ادویه را به تمام سطح ماهی می مالیم. سپس هر چه از ترکیب باقی ماند، روی ماهی می ریزیم و آن را با در بسته به مدت یک ساعت درون یخچال می گذاریم.


البته افرادی که مایل هستند می توانند به طور هم زمان از روغن زیتون و آبلیمو نیز استفاده کنند.


نوع سوم: مزه دار کردن ماهی با ادویه ماهی به همراه تخم مرغ و آبلیمو


یکی از انواع مرینیت کردن که طرفداران زیادی دارد، خواباندن ماهی در ادویه ماهی به همراه تخم مرغ و آبلیمو است. بهتر است به ازای هر نیم کیلو ماهی، یک عدد تخم مرغ کوچک استفاده شود. تخم مرغ را داخل یک ظرف ریخته خوب به هم بزنید، حالا مقداری آبلیمو به همراه ادویه مخصوص ماهی را نیز به ظرف اضافه کنید و دوباره به هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و مایع مرینیت یک دستی ایجاد شود.


حالا یک دستکش یک بار مصرف به دست کنید و سطح ماهی ها را به خوبی با مایع آغشته کنید، نهایتا هر چقدر از مایع باقی ماند روی ماهی بریزید. درب ظرف را گذاشته و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. این نوع مزه دار کردن، معمولا برای سوخاری کردن ماهی، استفاده می شود. مزه عالی و منحصر به فردی به ماهی می دهد. البته باید حواستان باشد بیش از اندازه از تخم مرغ استفاده نکنید تا ماهی مزه تخم مرغ به خود نگیرد.


نوع چهارم: مزه دار کردن ماهی با ادویه ماهی به همراه رب انار


برخی از افراد به هر دلیلی مایل هستند ماهی را بخار پز یا آب پز کنند. آب پز کردن ماهی، احتیاج به مرینیت درستی دارد، در غیر این صورت ماهی یا بی مزه می شود و یا اینکه بوی زهم می دهد. در این روش کافی است به اندازه کافی رب انار را داخل یک ظرف بریزید، سپس ادویه ماهی را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا ادویه و رب انار به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. دستکش یک بار مصرف به دست کنید و تمام سطح ماهی را با ترکیب رب انار و ادویه آغشته کنید. درب ظرف ماهی را گذاشته و در یخچال بگذارید. بعد از گذشت یک ساعت، ماهی را از یخچال بیرون بیاورید و آن را آب پز یا بخار پز کنید. نوش جان!


خرید بهترین ادویه ماهی از بهترین ادویه فروشی های ایران


ادویه ماهی چیست؛ طرز تهیه و ترکیبات + راز از بین بردن بوی زهم ماهی


همیشه به یاد داشته باشید ادویه، یکی از طعم دهنده های غذا است که اگر به درستی تهیه و نگهداری نشود، به جای خاصیت داشتن، ممکن است به بدن ضرر نیز برساند و حتی موجب مسمومیت شود. به همین دلیل همیشه باید ادویه جات را از مکان های معتبر و معروف تهیه کرد. ما در اینجا به شما برای خرید با بهترین قیمت ادویه جات دو وبسایت ادویه جلالی و چاشلند که بهترین ها در حوزه فروش ادویه هستند را معرفی می کنیم.


ادویه فروشی های چاشلند و ادویه جلالی تازه ترین و بهترین ادویه جات از جمله ادویه ماهی را در باکیفیت ترین بسته بندی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.


انتهای پیام/ ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته