دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کیانا منتجبی در گفت‌وگو با آنا:

«جنایت بی‌دقت» را باید ۲ بار ببینید/ برای بازی در فیلم شهرام مکری در پوست خود نمی‌گنجیدم

بازیگر فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری از چگونگی انتخاب خود برای این فیلم می‌گوید.
کد خبر : 627102
کیانا منتجبی

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مُکری و نویسندگی نسیم احمدپور اکران خود را از چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است.این فیلم درباره شیفتگی جمعی از جوانان به سینما است و نیم‌نگاهی نیز به حادثه آتش سوزی سینما رکس آبادان در مرداد سال ۱۳۵۷ دارد.


در «جنایت بی‌دقت» بازیگرانی همچون بابک کریمی، محمد ساربان، فریبا کامران، سیاوش چراغی‌پور،بهزاد دورانی، راضیه منصوری و کیانا منتجبی ایفای نقش می‌کنند.


کیانا منتجبی متولد سال ۱۳۸۱، سابقه کارگردانی فیلم کوتاه «ایران؛ روز دوم» را دارد، اولین تجربه بازیگری وی حضور در فیلم «جنایت بی‌دقت» بوده است، این فیلم سینمایی بعد از دو سال و دو ماه ماندن پشت صف اکران به روی پرده سینما آمده است. به بهانه آغاز اکران فیلم با این بازیگر جوان گفت‌وگویی کرده‌ایم که از نظر می‌گذرانید.


منتجبی درباره اینکه چه چیزی او را ترغیب به بازی در این اثر کرده است، گفت:‌ کار با شهرام مُکری افتخار بزرگی است و تجربه دلنشینی را به همراه دارد. فیلمساز بسیار موفقی که در سطح کشور و بین‌الملل فعالیت داشته‌ است. این کارگردان مطرح به‌طور اتفاقی به‌ من پیشنهاد بازی در فیلم «جنایت بی‌دقت» را داد، با دریافت این پیشنهاد از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدم، به پاس حضور در این فیلم تنها کاری که می‌توانستم انجام بدهم این بود که درباره نقشم تحقیق کنم و به نحو احسن نقشی که به من سپرده شد را به تصویر بکشم.


«جنایت بی‌دقت» را باید دو بار ببینید/ برای بازی در فیلم شهرام مکری در پوست خود نمی‌گنجیدم


وی در ادامه با اشاره به اینکه از هنرجویان کارگردان «جنایت بی دقت» نبوده است، اظهار کرد: شهرام مکری در موسسه «کارنامه» تدریس می‌کند، من در فیلم یکی از هنرجوهای این موسسه بازی کردم.ایشان آن فیلم را دیده بود. یک روز در این موسسه همدیگر را دیدیدم و آنجا باب آشنایی ایجاد شد و در نهایت منجر به همکاری شد. شهرام مکری در ابتدا از من که سابقه حضور در سینما را نداشتم تست گرفت. تنها بازیگری بودم که برای فیلم «جنایت بی دقت» ارزیابی شدم زیرا که باقی همکاران با ایشان کار کرده یا در تئاتر مشغول بودند و بازی‌ آن‌ها دیده شده بود. من در سن ۱۹ سالگی این فیلم را بازی کردم و اولین تجربه سینمایی‌ام بود.


این بازیگر جوان درباره نقش خود در فیلم «جنایت بی دقت»، بیان کرد: من در این فیلم نقش «متین» را بازی کردم، دختر شر و شیطانی که عاشق سینما است، او با گروه دوستانش در انتظار شروع فیلم هستند، در این میان به جریان آتش گرفتن سینما رکس آبادان، فیلم «گوزن‌ها» به کارگردانی مسعود کیمیایی و سینمای قدیم اشاره شده است.




بیشتر بخوانید:


مکری: بازیگران فیلم باعث شدند کار بهتر دیده شود/ کریمی: خوشحالم که سینماها مثل سابق به فعالیت خود ادامه می‌دهند


نمایش«جنایت بی‌دقت» در جشنواره «مینیاپولیس»




وی افزود:‌ فیلم «جنایت بی‌دقت» اولین فیلم سینمایی من بود، قبل از این فیلم پیشنهادات دیگری برای بازی در سریال‌های تلویزیونی داشتم اما برایم مهم بود که با چه کسی همکاری می‌کنم. کارکردن با کارگردان مطرحی چون شهرام مکری در رزومه کاری من تاثیر مثبتی خواهد داشت. قبل از بازیگری کار فیلمسازی هم انجام داده‌ام و فکر می‌کنم تجربه من در «جنایت بی دقت» واقعا خوب بود زیرا که از گروه بسیار آموختم. فیلم کوتاهی به اسم «ایران؛ روز دوم» ساخته‌ام که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته است و در جشنواره مجارستان نامزد بهترین فیلم شده است.


منتجبی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ فیلم‌های شهرام مکری از جمله همین فیلم پیچیده است. کمتر کسی با یک بار دیدن آن می‌تواند متوجه مفهوم و ماجرای اصلی فیلم می‌شود و شاید مخاطبان با دو یا حتی سه بار تماشای آن، هدف اصلی کارگردان را بیابند. ماجرای فیلم «جنایت بی‌دقت» به ماجرای آتش‌سوزی سینما رکس آبادان مرتبط است.


انتهای پیام/۱۱۰/


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرام مکری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته