دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 16:13
دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون نخست‌وزیر اسلواکی

وزیر دارایی اسلواکی: دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط موفقی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد کرده است

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاداسلامی با معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی اسلواکی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر : 62703

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا پیتر کژمیر، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی در راس هیات اقتصادی و بازرگانی این کشور با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این به معاون نخست وزیر اسلواکی و هیات همراهش خوش‌آمد گفت و گزارش مختصری از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد. او واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی را برشمرد و به ملاقات‌اش با سفیر اسلواکی اشاره کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد دفاتر یا شعباتی را در اروپای مرکزی راه‌اندازی و همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های کشور اسلوواکی برقرار کند.»


وزیر اقتصاد و دارایی اسلواکی از زمانی که برای این دیدار اختصاص داده شد تشکر و از حضور در یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی ایران و جهان ابراز خرسندی کرد و گفت: «من از کشور کوچکی می‌آیم که هر چند سابقه تاریخی ایران را ندارد ولی در طول تاریخ کوتاه خود روابط خوب و حسنه‌ای با مردم و دولت ایران داشته است.»


او گفت: «من از کشور کوچکی می‌آیم که همواره مورد چالش ابرقدرت‌ها بوده، از کشوری که هرگز تلاش نکرده کشور دیگری را فتح کند یا در امور کشور دیگری دخالت کند بلکه همواره آماده کسب و فراگیری علم، فرهنگ و هنر از سایر کشورها بوده است.»


وزیر اقتصاد و دارایی اسلواکی یادآوری کرد هیات بزرگی از شرکت‌های تجاری کشورش او را همراهی می‌کنند که سفر خود را از مشهد مقدس آغاز کرده‌اند و ادامه داد: «امروز افتخار داشتم با بنیاینگذار این دانشگاه دیدار داشته باشم و ایشان هم بلافاصله ملاقات با دکتر میرزاده را به من توصیه کردند.»



سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور بزرگ ایران نشانه وسعت این دانشگاه است


معاون نخست وزیر اسلواکی تاکید کرد برای او به عنوان وزیر دارائی، مسائل مالی از اهمیت بالائی برخوردار است. او به گزارش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای جلسه اشاره کرد و گفت: «ارقامی که در گزارش ایشان بود و سهم 40درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور بزرگ ایران من را متحیر کرد و این امر نشانه وسعت دانشگاه آزاد اسلامی است.»


او افزود: «ما در کشور خود دانشگاه‌های زیادی داریم که محققان و دانشمندان ورزیده و متبحری در آن تلاش می‌کنند.»


پیتر کژمیر همکاری‌های علمی پژوهشی را برای دو کشور موثر خواند و از پیشنهاد میرزاده برای تاسیس شعبه در اروپای مرکزی استقبال کرد. او گفت: «من پیشنهاد شما را به نخست‌وزیر، وزیر آموزش عالی و وزیر آموزش‌وپرورش اسلواکی ابلاغ می‌کنم و مطمئنم که آنها نیز از این موضوع استقبال خواهند کرد.»


او به تخصص و صلاحیت خود در امور مالی و پولی اشاره کرد و درباره چگونگی سیستم مالی دانشگاهی ایران از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درخواست توضیحاتی کرد.


میرزاده توضیحاتی درباره سیستم‌های دولتی و غیردولتی دانشگاهی موجود در ایران ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیردولتی است که منابع خود را از طریق شهریه دانشجویان، فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان و قراردادهای صنعتی و خدماتی تامین می‌کند و هیچ وابستگی بودجه‌ای به دولت ندارد.»


او ادامه داد: «در حال حاضر مشغول نوشتن بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و در سال آینده این بودجه معادل 3 میلیارد دلار است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآوری کرد ماهیت علم به گونه‌ای است که وسعت کشورهایی که دانشمند در آن کار می‌کند اهمیتی ندارد بلکه خدماتی که به بشریت ارائه می‌شود مهم است. او به زمینه‌های همکاری فرهنگی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: «براساس گفته های سفیر شما نسخ خطی فارسی نفیسی در موزه باشاجیک در پایتخت اسلواکی نگه‌داری می‌شود. ما آمادگی داریم برای بهره‌برداری از این نسخ با شما همکاری داشته باشیم.»


وزیر اقتصاد و دارایی اسلواکی هم ضمن اشاره به دیجیتالی شدن نسخ خطی در موزه‌های این کشور برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اعلام آمادگی کرد.


او موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در کسب بودجه کلان دانشگاهی را تبریک گفت و افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط موفقی بین بخش خصوصی و دولتی ایران ایجاد کرده است.»


معاون نخست وزیر اسلواکی حضور یک شخصیت اداری و اجرایی در راس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت و ادامه داد: «استفاده از تجربیات اجرائی دکتر میرزاده در کار دانشگاهی یک فرصت بزرگ برای این دانشگاه است.»


دکتر مایرسکی مدیر کل امور بودجه و دکتر پتروا، مسئول مبادلات علمی و دکتر پتروا شوا، مدیر کل تشریفات وزارت خارجه، معاون نخست وزیر اسلواکی را در این دیدار همراهی می‌کردند.


هم‌چنین در این جلسه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خواستار همکاری‌های فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های کشور اسلواکی شد. مدیرکل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی هم مامور پیگیری و تهیه پیش‌نویس همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های کشور اسلواکی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته