جشنواره رسانهای امام رضا (ع) طلوعی مبارک در افق رسانه دینی است
به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در مراسم رونمایی از محصولات رسانهای آستان قدس رضوی و پوستر دومین جشنوارهای رسانهای امام رضا ع، از اضافه شدن دو بخش بینالمللی و رسالهها و پایاننامهها به این جشنواره خبر داد.
نصراللهی گفت دومین جشنواره رسانهای امام رضا ع، نخستین بار بهصورت بینالمللی برگزار خواهد شد و مشتاقان فرهنگ رضوی از دیگر کشورها و محققان و دانشگاهیان هم میتوانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
دبیر علمی جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، جشنواره رسانهای امام رضا ع را طلوعی مبارک در حوزه رسانههای دینی دانست و افزود: امروزه آرایش رسانهای تغییر کرده و کنشگران غیرمسئول و بیاخلاق با حمایتهای کشورهای غربی، با جنگ شناختی بهویژه در فضای مجازی، حوزه دینی رسانه را در اختیار گرفتهاند.
نصراللهی با تشریح ویژگیهای جشنواره رسانهای امام رضا (ع) گفت: این جشنواره یک جشنواره عادی و معمولی نیست بلکه جشنواره معنوی، مردمی و آموزشی است و افرادی که در عرصه تولیدات رضوی فعال هستند خادمان گمنام رسانهای هستند که به عشق حضرت امام رضا (ع) و با کمترین امکانات فرهنگ رضوی را به جامعه مخاطب عرضه میکنند.
وی رقابت در جشنواره رسانههای امام رضا ع را هم متمایز با دیگر جشنوارهها دانست و افزود در جشنواره امام رضا خالقان آثار تلاش میکنند در تولید و انتشار و روایت سبک زنگی و فرهنگ رضوی و خلق سریع، صحیح و نابانشانی، اسلامی، اخلاقی از یکدیگر سبقت بگیرند.
فعالان رسانه رضوی، مدافعان حرم هستند
دبیر علمی جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کثرت رسانههای ضد دین و افزایش شبهات در این حوزه گفت: فعالان و شرکتکنندگان در جشنواره، حافظان، عاشقان و مدافعان حریم امام رضا ع و سفیران مردم ایران و شیعیان هستند و باید با اتخاذ راهبرد بازدارندگی رسانهای در عرصه معارف دینی و استفاده از ابزارها و روشهای جدید برای جلوگیری از تعرض بیشتر رسانههای ضد دین بیشازپیش تلاش کنند.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سبک زندگی و فرهنگ رضوی مبتنی بر احترام، اخلاق، ارتباطات صحیح، عشق، مهربانی، بندگی، انصاف، گفتگو، تدبیر، منطق، آزاداندیشی، استدلال، تعامل، تعادل، صبر، تدبیر، زمانشناسی و مدیریت بحران است و خادمان گمنام رسانهای تاش میکنند در کنار رسانههای مسلط و قدیمی این مضامین و محورهای انسانی را تولید و بهترین بستهبندی روایت کنند.
نصراللهی اظهار کرد: رسیدن به این اهداف جز با شناخت و استفاده از همه ظرفیتهای رسانهای امکانپذیر نیست و جشنواره سعی میکند بستر و کانونی برای شبکهسازی، همافزایی، حمایت، تولید و نشر حقایق فرهنگ رضوی باشد.
رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، آن حضرت را رسانه حماسه حسینی دانست و گفت: اتخاذ راهبردهای صبر، روایت اول و صحیح، اطلاعرسانی روندی در بدترین شرایط و با کمترین امکانات ازجمله استراتژیهایی است که حضرت زینب (س) بهعنوان خبرنگار حماسه عاشورا، مکتب حسینی را از جریان تحریف حفظ و فرهنگ عاشورایی و آزادگی را ماندگار کرده است.
مراسم پایانی دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در دهه کرامت ۱۴۰۱ در هشت محور مطبوعات، خبرگزاریها، رسانههای صوتی و تصویری، رسانههای مجازی، عکس و گرافیک، بینالملل و پایاننامههای مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/۴۱۲۹/
انتهای پیام/