دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 16:18

جزئیات و برنامه‌های سفر هفته آینده رئیس‌جمهوری به ایتالیا و فرانسه

رئیس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلندپایه ایتالیا و فرانسه هفته آینده به این کشورها سفر می‌کند.
کد خبر : 62702

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری در راس هیئتی بلندپایه صبح دوشنبه 5 بهمن ماه به دعوت نخست وزیر و رئیس جمهوری ایتالیا به رم سفر می‌کند.


وی افزود: روحانی در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقاتهایی با رئیس‌جمهوری، نخست وزیر و سایر مقامات بلند پایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش‌بینی شده است.


معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس‌جمهوری حضور در واتیکان و ملاقات و گفت‌وگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.


اسماعیلی ادامه داد: دکتر روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه‌ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می‌کند. رئیس‌جمهوری در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه‌ریزی شده است.


وی ملاقات و گفت‌وگو با مدیر کل یونسکو، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد را نیز از دیگر برنامه‌های روحانی در پاریس اعلام کرد.


اسماعیلی ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از سایر برنامه‌های پیش بینی شده برای رئیس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام کرد.


به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند‌پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه‌های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.


وی در پایان خاطر نشان کرد که همزمان با سفر رئیس‌جمهوری، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ایتالیا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب