دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1400 - 14:58
فصل دانشجو (۱۲۵)/ یزدی:

دانشجویان مسلمان پیشگامان رویدادهای انقلابی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج گفت: دانشجویان مسلمان از پیشگامان رویدادهای انقلابی هستند و در طول تاریخ در زمینه‌های مختلف از پیشروان اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز بوده‌اند.
کد خبر : 626868
مراسم



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کهنوج، عبدالله یزدی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج، دانشجویان مسلمان را از پیشگامان رویدادهای انقلابی دانست و اظهار کرد: در طول تاریخ دانشجویان مسلمان ایران در زمینه‌های مختلف از پیشروان اتفاقات مهم و سرنوشت‌ساز بوده‌اند و در رویداد جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از فرماندهان بزرگی مانند شهید همت، باکری، زین‌الدینی، متوسلیان و ...به‌عنوان ثمرات مبارک جنبش دانشجویی آن برهه از زمان می‌توان نام برد.


وی خطاب به دانشجویان عنوان کرد: پرچم استکبارستیزی و عدالت‌خواهی با دست شما دانشجویان و قشر نخبه و فرهیخته ایران به اهتزاز درآمد و از پیشگامان حرکت عمومی جامعه هستید. در این برهه حساس از تاریخ در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه وظیفه خطیر و حساسی دارید که با آینده‌نگری علاوه بر پیشرفت در زمینه‌های علمی باید برای مناسبت‌ها و رویدادهای سیاسی و اجتماعی جامعه نیز احساس مسئولیت کرده و با دوراندیشی و تلاش، مسیر سرنوشت خود و جامعه را به با آینده‌ای روشن ترسیم کنید.(بیشتر بخوانید)


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج روز ۱۶ آذر را به‌عنوان روزی ماندگار در تاریخ ایران اسلامی نام برد و افزود: ۱۶ آذر روزی است که پرچم دشمن‌شناسی قشر فرهیخته و نخبه ایران به اهتزاز درآمد.


پیشرفت علمی کشور را مدیون دانشگاه‌های فعال هستیم


فرماندار کهنوج نیز گفت: دانشگاه در همه جوامع بشری نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه جامعه و کشور دارد و پیشرفت علمی کشور را مدیون دانشگاه‌های فعال هستیم که علم را به‌صورت عملی در جامعه به کار گرفته‌اند.


وحدت عیدی اضافه کرد: دانشگاه نقش محوری در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور دارد. تربیت نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف و اقدامات دانشگاه بوده که بر این اساس دانشگاه باید متفاوت‌تر از سایر نهادها اداره شود و مدیران دانشگاه باید وظایف و اختیارات ویژه‌ای داشته باشند که بتوانند دانشگاه را بانشاط و چالاکی اداره کنند. دانشگاه محلی است که سرمایه‌های مهم کشور یعنی سرمایه انسانی را تربیت می‌کند و بر این اساس دانشجو باید نقش تعیین‌کننده‌ای برای حال و آینده کشور داشته باشد.


دانشجویان مسلمان پیشگامان رویدادهای انقلابی هستند


وی بیان کرد: انتظاراتی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج داریم و باید خروجی و تلاش مسئولان و استادان این واحد دانشگاهی به‌گونه‌ای باشد که به نفع جامعه و منطقه بوده و مردم و جامعه نقش دانشگاه را در زندگی خود حس کنند.


تحقیق در زمینه محصولات کشاورزی، تحقیق روی پرورش گونه‌های مختلف دامی، تحقیق درباره معادن منطقه، توسعه کارهای فنی و اشتغالزایی برای فارغ‌التحصیلان فنی، کار در حوزه علوم اجتماعی با توجه به مشکلات اجتماعی موجود در منطقه و آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی و راهکارهایی برای پیشگیری و رفع این مشکلات ازجمله پیشنهادهایی بود که فرماندار به دانشگاهیان ارائه کرد.


به گزارش آنا، اجرای موسیقی محلی، نمایش، اجرای مسابقه و قدردانی از دانشجویان برتر ازجمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته