دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1400 - 17:16
مخبر:

واحدهای سنتی جایگاه خود را در این نظام توزیعی هوشمند بازآفرینی کنند

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و توسعه اقتصاد دیجیتال و بهره‌برداری از برنامه‌های نرم‌افزاری تآکید شد.
کد خبر : 626731
محمد مخبر



به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه از هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌های متولی برای حل چالش‌های موجود خصوصاً در ماه‌های اولیه شروع به کار دولت، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار قدردانی و تأکید کرد این موضوع یک اتفاق جمعی است که با مشارکت گروهی افتاده و استمرار آن نیز به همین تعاون و همدلی وابسته است.


مخبر توسعه اقتصاد دیجیتال و بهره‌برداری از برنامه‌های نرم‌افزاری را یکی از راه‌های نجات بیماری اقتصاد در حوزه توزیع کالاها و خدمات و حذف واسطه‌های غیرضروری دانست و تأکید کرد در این زمینه لازم است واحدهای سنتی نیز جایگاه خود را در این نظام توزیعی هوشمند بازآفرینی کنند.


در این جلسه گزارشی از توزیع اینترنتی و هوشمند کالاهای اساسی با قیمت مصوب درب خانه، ارائه و با توجه به پیامدهای مطلوب آن بر تنظیم عرضه، قیمت و سهولت دسترسی مقرر شد تا با رفع برخی نقایص پیشنهاداتی برای افزایش سطح توزیع و گسترش اقلام و محدوده جغرافیایی آماده و اجرایی شود. بر این اساس پس از توزیع موفق ۵ قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر و روغن در یک ماه گذشته، توزیع چهار قلم کالای لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره نیز در دستور کار فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت مصوب قرار می‌گیرد.


در جلسه ستاد تنظیم بازار گزارشی نیز از نحوه عملکرد تیم‌های دستگاه‌های نظارتی و همچنین نحوه ساماندهی ظرفیت‌های مردمی توسط بسیج در حوزه پایش گران‌فروشی و احتکار ارائه و مقرر شد این اقدام در تمامی زنجیره تولید تا عرضه از کارخانه تا خرده‌فروشی بیش‌ازپیش موردتوجه و رصد جدی قرار گیرد. در این زمینه پیشنهاداتی نیز مبنی بر افزایش سرعت در برخورد با متخلفان و ارتقا قدرت بازدارندگی و اثرگذاری اقدامات مذکور مورد بررسی قرار گرفت.


در این جلسه که وزرای کشور، صمت، جهادکشاورزی، دادگستری و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، مقرر شد اقدامات لازم برای تامین مرکبات و خرما و سایر ملزومات برای شب عید و ماه مبارک رمضان به مقدار نیاز کشور انجام شده و از هم اکنون برنامه ریزی مناسب برای تنظیم بازار و قیمت ها در آن برهه زمانی توسط وزارت جهاد کشاورزی طوری انجام شود که مایحتاج مورد نیاز مردم دچار مشکل نشود.


گفتنی است عملکرد قرارگاههای استانی در حوزه تنظیم بازار نیز مورد واکاوی قرار گرفت و گزارشی از وضعیت و پراکندگی فعلی آنها در کشور ارائه و در این زمینه مقرر شد این اقدامات با نظارت وزارت کشور و همکاری سایر دستگاهها درتمام کشور با جدیت ادامه یابد.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب