دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1394 - 13:29
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

درس «ادبیات فارسی» تقویت می‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تقویت درس ادبیات فارسی در مدارس خبر داد و گفت: تقویت فرآیند هویت‌یابی و رشد و تعالی هویت دانش آموزان از طریق توجه به درس ادبیات فارسی محقق می‌شود.
کد خبر : 62640

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مهدی نوید ادهم با بیان اینکه آموزش و پرورش بیشتر به درس ادبیات فارسی تاکید دارد، اظهار کرد: توجه به مهارت‌های زندگی و کاستن از دانش صرف در مدارس باید اجرایی شود.


وی با توجه به اینکه در جلسه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش موضوع شاخه و رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه دوم و عناوین دروس بررسی شد، تصریح کرد: در این جلسه مصوبه‌ای در این رابطه نداشتیم و ادامه بحث‌های کارشناسی به جلسه بعدی موکول شد.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت توجه بیشتر به درس ادبیات فارسی تاکید داشتند و باید برای افزایش سطح دانش دانش آموزان در این زمینه برنامه ریزی کرد.


نوید ادهم با تاکید بر تقویت فرآیند هویت یابی و رشد و تعالی هویت دانش آموزان، گفت: درس ادبیات فارسی زمینه درک بهتر سایر دروس را در بین دانش آموزان فراهم می‌کند.


وی با توجه به اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش بر تقویت مهارت‌های زندگی در میان دانش آموزان تاکید دارند، بیان کرد: باید از پرداختن به دانش صرف در مدارس کاسته و به آموزش‌های عملی توجه ویژه‌ای کرد.


دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به احکام سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش باید در جهت فراهم آوردن زندگی خوب برای نسل آینده تلاش کند و آنان را با حیات طیبه آشنا سازد و از این رو پرداختن به مقوله‌های تربیتی ضروری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب